Søvnløs i Oslo Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Hei, Jeg ser at refluks har vært tema tidligere i dette forumet, men jeg tenkte likevel starte en ny tråd angående dette for om mulig å få tips av andre som sliter med det samme som oss. Vi har fått påvist refluks-problemer på vår datter på 4 mnd. etter ph-registrering (og røntgenundersøkelser). Hun får en tablett Losec Mups (10 mg) daglig uten at vi synes det har noen særlig effekt. Vi har riktignok store problemer med å få dette i henne slik at det er mulig hun ikke får i seg nok medisin. Hun ammes og tar ikke flaske, slik at vi gir det til henne med sprøyte utblandet i Nan. I det siste har hun blitt veldig flink til å spytte medisinen ut igjen. Jenta vår er mye urolig, kaver og skriker spesielt mye på ettermiddagen og kveldene. Hun er svært vanskelig å roe og tar ikke smokk. Hun har også vegring mot å ammes, slik at jeg må amme henne når hun er søvnig, dvs. rett etter en soveøkt. Når hun ammes setter hun ofte melka i halsen og det kan synes som om hun har problemer med å svelge ordentlig. Vi frykter at hun har mye sår i spiserøret som forårsaker disse skriketoktene. Vi holder henne så mye oppreist som mulig, med hevet seng og på fanget etter spising. Vi begynner å bli svært fortvilet over å se at hun har det så vondt, og håper noen har gode råd som vi kan forsøke. Har planer om å forsøke grøt til henne ganske snart for å se om det kan hjelpe noe. Frykter imidlertid at hun vil sette dette i halsen eller nekte å spise det siden hun ikke ser ut til å ha særlig god matlyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå