Sarah70-har 2 gull Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Satte inn 1 egg igår på søskenforsøket. Dette egget var det beste, visstnok helt perfekt. Jeg ville gjerne at de skulle sette inn det nest-beste egget også, men da sa de "nei, vi gjør ikke det fordi vi tror du blir gravid med dette egget!" (Jeg ble gravid på første forsøk sist.) I beflippelsen fikk jeg ikke protestert, jeg kunne gjerne tenke meg både 2 egg og evt. 2 barn - men jeg ble så veldig glad for at legen trodde dette skulle gå!! Jeg hadde regnet med å slite mer denne gangen for ingen blir vel gravide på første forsøk 2 ganger..??? Jeg blir helt ør av prosentregningene for sjansen for ditt og datt og har kastet kalkisen. Vel, da er det bare å vente.....
øynesomtinntallerkner Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Spennende:) Ser vi er nokså likt i rute når det gjelder det ene og det andre! Min sønn er ett år, klaff på første forsøk og nå ruger jeg på søsken: Jeg tror også at det er komplett umulig å lykkes på første forsøk to ganger på rad, så dette har jeg jo ikke tro på da.... Vet du om det er lettere å lykkes dersom problemet er dårlige svømmere enn om det ligger hos oss damer?
Sarah70-har 2 gull Skrevet 23. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2008 Hei, d.nissen! Ja, da ligger vi likt. Jeg har aldri hørt om noen som har blirr gravide på 1. ivf 2 ganger, så jeg prøver å skru ned forventningene. Nei, jeg vet ikke når det er lettest å lykkes. Men jeg har et inntrykk av at det "beste" problemet er å ha sæd med litt dårlig svømmekvalitet. Jeg tror vårt problem ligger her, og blir vi lett ivf-gravide også denne gangen, styrker det min teori. Min kjære har hva de kaller normale sædprøver, med svømmerne gidder ikke å svømme mot eggene. Derfor blir få av mine egg (som har vært av god kvalitet, sies det) som blir befruktet. Ett sist, og ett denne gang. Jeg hadde henholdsvis 10 og 6 egg ut, alle like fine. Mannen min er i it-bransjen, har sittet med laptopen på fanget i årevis og går dertil med mobilen i lomma. Kanskje svømmerne er litt svimelsått av dette? Uansett slår det ikke ut på sædtesten. Hva er årsaken hos dere, tror du? Lykke til, forresten!
Kine71 Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 Lykke til som ruger Sarah:0) Håper det går like lett som første gangen.... Her blir det også icsi denne uka, dårlige svømmere her i gården også. Satser på at dere har rett, at det er lettere å få det til med den diagnosen. Ikke vært sånn her,ennå i alle fall, men må tro at det kan gå veien denne gangen da! Jeg xxxx fingrene for dere:0)
Sarah70-har 2 gull Skrevet 23. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2008 Hei, Kine! Hyggelig å høre fra deg igjen! Lykke til kommende uke! Hold oss oppdatert på hvordan det går, da.... Selv kjemper jeg mot lysten til å teste - rugedag 4... :-D går nok en tøff uke i møte!
øynesomtinntallerkner Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Hei Sarah! Vet bare at problemet ligger hos mannen, om det er antallet eller kondisen eller begge deler vet jeg ikke. Har du ikke hørt om noen som er blitt gravide på første forsøk to ganger på rad? Kjiipt da...Men noen må være de første og det er jo meg og det hehe...Vet du hva? Jeg kunne ikke dy meg og testet i dag på rugedag 10, mener jeg så en meget svak strek, men det er vel innbildning. Det skal ikke være mulig å være så heldig!!!! Åh jeg får DEN nedturen til torsdag hvis det er null strek! Hold oss oppdatert fra din kant nå fremover da:))))
Kine71 Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Hei jenter! Jeg våkner hver natt sånn i 5-tiden jeg. Ja huff det er slitsomt. Først den der tiden med medisiner og spenningen rundt uttak og befruktning, og deretter den spennende ruge-tiden! For min del er jeg ikke så spent på hvor mange folikkler de finner på ul.lyd i morgen. Har hatt to uttak og ca 10 egg hver gang, så det må vel bli litt det samme!? For min del er det mere det med befruktning og om eggene overlever. Den første gangen ble det kun to som ble befruktet, men ingen egg utviklet seg videre. Sist gikk det bedre, 6 befruktet, 1 inn og 3 på frys. Kjenner at jeg uroer meg litt for at det skal skje:0( Har to uker ferie tilgode og kunne tenkt meg en sydentur. Hva tror dere om det i rugetiden? (Hvis det blir noe å ruge på da) Hadde vært godt å være borte og tenke på noe annet. Hvis ikke noen egg overlever, vet dere om det er mulig å tine opp fryse-egg og sette inn denne syklusen? Får spørre om det på kontrollen i morgen. Der ser dere, jeg tenker dårlige tanker.... D.nissen: Om du fikk en svak strek på test så lover det godt:0) Sarah: Jeg vet alt om det å ha lyst til å teste, selv om jeg bare har hatt et innsett så var de der ruge-ukene slitsomme. Må denne uka gå fort, for oss begge!!! Ha en fin start på den nye uka. Ps her i Trøndelag er det julestemning. Jeg xxxxx fingrene for at vi får en verdens beste julegave i år jenter!
øynesomtinntallerkner Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Det med sydentur hørtes bare helt genialt ut!! Må være det lureste du kan finne på! Kine, lykke til i dag på ultralyden.
Sarah70-har 2 gull Skrevet 24. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. november 2008 Hei, Kine - ja, jeg tror sydentur er lurt. Avslapning, rolig puls (pust inn-pust ut), tenke på andre ting. Du hadde flotte befruktningsresultater sist, synes jeg? 10 egg er det aller beste eggproduksjonsresultatet, sa min lege. Det er ikke bra med for mange. 6 befruktet - du fikk til og med på frys! Det har ikke jeg fått til. Jeg synes det høres lovende ut! Tror ikke det er mulig å få fryseegg på denne syklusen, men vet ikke sikkert. Skal se du ikke trenger det heller :-) Lykke til på kontrollen!
Kine71 Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 Heia girls! Ja takk for lykkeønskninger til morgendagen:0) Satser på at det i alle fall blir et egg som overlever denne runden. Herregud kjenner at spenningen stiger når jeg tenker på det. Skal oppdatere dere. Nå krysser jeg først fingrene for noen positive tester for deres vedkommende:0) Dropper håndball-kamp i dag da jeg er kvalm og buken er som et trommeskinn...... Håper å få til en tur, men vanskelig med reisefølge! Vi skulle dratt en tur sammen!!!!! So long
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå