Pearly Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Han er 2,5 år og har akkurat lært å klatre ut av sprinkelsengen. Før lå han og koste seg og sovnet av seg selv. Nå kan han holde på i timesvis hver kveld med å klatre ut av sengen og liste seg ut til oss, og vi går og legger han. Blir helt utslitt. Har prøvd mye, synge, fortelle historie, sitte utenfor døren og legge han hver gang, men han spinner seg bare helt opp og spreller med bena. Har noen tips? Lydbok? Tror han bare kommer til å fikle med den. Stor seng? Vi har ikke plass til en så veldig stor seng for vi bærer den ut fra vårt soverom til kjøkkenet som ligger ved siden av hver natt. Alle tips mottas med takk.
Grigri m/3 gutter Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Hmm, husker ikke hva vi gjorde, tror vi måtte vente til det gikk over. Eller så blir det lettere når han lærer å klatre opp igjen selv Vår kunne bare komme seg ut først, så vi måtte bære ham tilbake ørten ganger, nå går han inn og ut av senga som han vil(men han står ikke opp mange ganger nå). Tror det går over når det ikke er moro å få mamma og pappa til å springe mer.
Pearly Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 Takk for svar. Håper han lærer å klatre opp selv. Men som du sier han syns jo det er så vanvittig gøy å få oss til å springe...og har er søt de første 40 gangene....
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 stor seng og en liten ferber light kur.. det er det eneste jeg jeg hadde gjort om det var hos meg.
missy mamma til jonatan Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 eg kjøpte en sånn sovepose på helsebutikken. kostet vel 500 kr eller noe tror eg. husker ikke helt. er sånn seler som man kan feste i sengen sånn at barn ikke snur seg om natten. men synes det er tvangstrøye nok. så har aldri brukt de selene . men soveposen den fungerer kjempe bra. glidelås bak på ryggen. så kommer seg ingen vei. og klarer i hevrtfall ikke å klarte ut av sengen. bruker den mindre og mindre nå for tiden. for han vet at hvis han går ut av sengen så er det på med soveposen. heeh
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2008 #7 Skrevet 26. desember 2008 Han vet hvis han prøver å klatre ut så kommer du med en sovepose som gjør at han ikke kan bevege seg fritt??? Syntes den er drøy jeg. De kommer til et punkt disse barna våres der de faktisk blir for store til å sove i sprinkelseng, det er da bedre å skaffe en større seng og gå gjennom den tilvenningen som trengs for at de skal bli vant til overgangen. De får jo ikke noe særlig trygt og godt forhold til sengen hvis de vet at hvis de ikke ligger i ro så kommer mamma og legger meg i en pose....."rister på hodet".
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2008 #8 Skrevet 26. desember 2008 kan du ta av ene siden på sprinkelsengen? det kan jeg, så noen senger kan du det. da er det bare å la han ta disse turene, tilslutt ser han at det ikke er gøy og han legger seg. og det går ann å¨lukke døren når ungen skal sove. min blir bare uroligere av å ha døren åpen. kankje finne en brukt seng som det går ann med om ikke deres går.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2008 #9 Skrevet 26. desember 2008 Hvis det hjelper at han kan klarte inn igjen er det jo bare å sette en krakk foran senga hans, eller hvis dere har dårlig plass, vise han hvordan han kan klatre inn i sin seng via deres. Soveposen syntes jeg hørtes ut som en veldig dårlig ide.
pandabjørn Skrevet 26. desember 2008 #10 Skrevet 26. desember 2008 kjøp en ny seng er mitt råd! vi hadde også samme problemet og vi kjøpte ny stor seng som han kan ha til han flytter ut han kommer ut av og til, men så kan han klare å legge seg igjen alene å ha en sovepose til en som er 2,5år er litt drøyt synes jeg! han får da ikke noe godt forhold til senga si da om han skal bli bindt fast i senga hver kveld når han skal sove.. nei kjøpe en ny seng er mitt råd
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 26. desember 2008 #11 Skrevet 26. desember 2008 Jeg synest at dere bør få dere en vanlig seng, en vokse seng. dem er ikke så store, kan dere ikke ha ungen inne hos dere hele natten da og ikke flytte han inn på kjøkkenet? Det ville jeg gjort hadde jeg hatt det så trang i midt hus. Laget en artig del av deres soverom om til barnedel.Med egen lampe og bilder osv. Min datter fikk stor seng da hun var 18 mnd, gikk som en drøm.Hun ligger nå ca 30 minutter og "leser" i sengen før hun sover. Kommer aldri utav den.Hun er 2,5 år.
Mamsen86 Skrevet 30. desember 2008 #12 Skrevet 30. desember 2008 Halleluja!! Er så godt å lese at det er fler :-) Lille her holdt på akkurat sånn.. Ut av senga hele jævla natta! En natt vurderte jeg å spikre hønsenetting oppå senga, putte et par sov-i-ro i øra og bare gi beng i hele opplegget. Det var mildt sagt slitsomt.. Men.. Så blei det stor-jente-seng.. Og nå går'a å legger seg frivillig :-) Eneste som funka her iallefall. Men jeg leste jo at det det egentlig ikke var et alternativ hos dere. Så litt unødvendig av meg å svare, kanskje.. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå