Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er her inne fra 3.trimester lurer på om det er noen som har født på det nye Ahus åssen opplevde dere å bli tatt imot der alt er jo nytt der så jeg bare lurer på om det er noen som kan dele sine erfaringer med meg , jeg skal føde der i januar.

Håper noen kan svare:)

Skrevet

Jeg fødte på det gamle A-Hus i Feb i fjor. Skulle egentlig født på Ullevål men det var ikke plass da det gjalt!

Jeg har KUN posetive ting å fortelle om A-Hus. det var rett og slett såå koselige folk der - riktige omsorgsfulle og VELDIG kompetente!

Ikke gru deg.....det er slett ikke så ille som folk skal ha det til! beste rådet mitt: få noen til å "puste" sammen med deg hver gang du får en ri! Mannen mi gjorde dette igjennom HELE fødselen som varte 15 timer og det var priceless!

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg fødte der forrige uke. Veldig fornøyd! Alle jeg traff som jobbet der var kjempehyggelige og dyktige. Fint, nytt, rent, pent og delikat. Kjempefine "fødemiljø", med familierom, rom med badekar, dusj og bad, og selve føderommet. Super fødeseng hvor man kan heve og senke alle mulige deler, slik at man kan bruke de stillingene man vil.

På barsel havnet vi på tomannsrom (det er enten det eller ettmannsrom), og var litt uheldig med naboene mine. Babyene deres hylte nettene gjennom, så ble null søvn på meg dessverre. Hadde jeg fått enerom hadde alt vært perfekt! Skulle også ønske jordmødrene og barnepleierne på barsel hadde hatt litt bedre tid til å prate/hjelpe med amming osv, og at de hadde hatt mlighet til å avlaste litt på nettene.

Skrevet

Jeg fødte på nye Ahus 18. oktober og er veldig fornøyd. Fødestua består av 3 rom. Ett rom med fødeseng, et "baderom" med badekar, dusj og do og så et "etterpå-rom" der man ligger etter at babyen har kommet. Lyst og pent og alt er jo nytt. Jeg syns det var suverent å kunne ligge i badekaret, lå der nesten hele tiden-inkludert da jeg fødte. Men om det ikke skulle være tingen for deg virket fødesenga helt suveren.

Etter fødselen havnet vi på barselhotellet, og det syns jeg var helt supert. Da kunne sambo være hos oss hele natta og vi var frie til å spise og ordne oss når vi selv ville. Eneste dumme er at det er normalt sett 48 timers liggetid der. På barselavdelingen er visst liggetiden lenger for førstegangsfødende.

Personalet var helt supre både på føden og barsel, og det virket som de hadde kontroll på alt selv om ting var rimelig nytt da vi var der. Når du skal inn har de jo holdt på i hvertfall 3 mnd, så da er nok det som er av eventuelle innkjøringsproblemer over :)

Håper du får en like fin opplevelse som vi hadde :) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...