lillemoi<3 Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 takker for litt info ang utvidet mammaperm. jenta mi er 8 mnd og jeg har mammaperm frem til januar:( vil være hjemme med henne til hun er 1,5 mnd minst.
Gjest Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Alle har krav på ett år forlenget permisjon uten lønn. Jeg skal være hjemme ett halvt år ekstra selv.
Spent!!:) Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Jeg har også planer om å være hjemme litt ekstra! Men visste ikke vi hadde krav på det! Så flott:) Men hvordan blir det med pappapermen da?? Har han fortsatt krav på det, og vil han få penger dersom jeg er hjemme??
nungo Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 I følge arbeidsmiljøloven har man har rett til såkaldt foreldrepermisjon der hver foreldre kan være være hjemme i inntill 1 år uten lønn i umiddelbar forlengelse av fødselspermisjonen. Du må dog huske formelt å søke arbeidsgiver om dette. Jeg var hjemme 10 måneder ekstra med førstemann og skal også være hjemme med andremann til hun er næsten 2 år.
MammaTilToSmå Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Jeg har akkurat søkt om 6 mnd ekstra, det var greit for arbeidsgiver. :-) Så da skal jeg ikke tilbake på jobb før 31.august neste år. Tok nesten et år ekstra med førstemann, det er virkelig deilig å kunne være hjemme lenger. Så blir de litt større før de skal i barnehagen. Fin tid!
Spent!!:) Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Å ja jeg håper det går i orden for min arbeidsgiver også...har så utrolig lyst!! men spør igjen jeg ...hva med pappapermen?? eller skal ikke deres menn benytte seg av den muligheten?
MammaTilToSmå Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Mannen min har tatt ut sin perm mens jeg har hatt perm. Eller, jeg har tatt "ferie" når mannen min har hatt perm da. Så han har brukt opp sin nå. Tok den ut i sommer da lillegutt var 3-4 mnd. Man må søke om utvidet permisjon 3 mnd før mammapermisjonen går ut. Vet ikke hvor strenge de er på den regelen, men jo før jo heller. Ellers tror jeg pappapermen kan gå som vanlig, hvis han skal ha den når din er ferdig. Du fortsetter jo uten lønn så det skal da ikke være noe i veien for det? Sjekk med NAV eller noe sånt.
jentahans Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 jeg er ferdi med perm i feb men skal utvide til aug. men får jeg event skattepnger og feriepenger i juni?
Gjest Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Lurer jeg også på.. er i samme situasjon som jentahans
helmet Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Men hvorfor må man søke om utvidet perm når "alle har krav på 1 år"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå