Gå til innhold

Hvor mange tenner her deres barn?? Min sønn på 13 mnd har....

Anbefalte innlegg

Skrevet

14 tenner!!!

Er ikke det veldig mye.. ??

For en en stund tilbake passet jeg på ei jente som snart skulle fylle et år og hun hadde bare en tann!

Noen som kan fortelle meg at min sønn er normal?? Hehe..

Skrevet

Kva som er normalt? 0 - 16 tenner ved 1 år... (8 framtenner, 4 hjørnetenner og 4 1-årsjekslar) Dei fire siste melketennene er 2-årsjekslane som generelt sett ikkje dukkar opp før seinare :o)

Jenta vår er 12 mnd og hadde fem tenner i går, men eg lurer på om den 6. har kome igjennom no. Fire oppe og to nede i såfall.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Vel, min på 14 mnd har hatt 12 tenner i 2-3 mnd. De sier vi får tenner tidlig i vår familie, og det er helt nornalt...

Kanskje jeg må sjekke om det har dukket opp flere, likte ikke helt at din leder med 2....;-))

Skrevet

Da min var 13 mnd hadde hun to tenner. Nå er hun snart 20 mnd og har 10. Hun er veldig sen med å få tenner.

Skrevet

Gutten min fekk si første tann 14 1/2 mnd gamal. Veldig seint, og heilt normalt. Hadde egentlig slutta å sjå etter dei, var vent meg til at han ikkje hadde tenner :-) 14 tenner er nok minst like normalt.

Skrevet

Gutten min er 13 mnd holder på å få tann nr 5 og 6 nå:) Men vet om flere som hadde 8-12 tenner på samme alder, og andre som ikke hadde noen. Ei jeg kjenner var tannløs på 1 årsdagen sin. Tror det er ganske forskjellig hvor mange tenner man har ved 12-15 mnd, og alt er vel like normalt. Akkurat som når man får den første, alt fra 3 mnd til 12 mnd:)

Skrevet

gutten min hadde 16 tenner når han var 14 mnd:) Tror nok gutten din er normal:) Vet om ei som ikke fikk sin førte tann før ho va 16 mnder:P så alt er mulig:)

Skrevet

Oi.. Jeg viste ikke at det var så stor forsjell på de :)

Sønnen min fikk sine to første når han var 4 mnd :)

Skrevet

småen vår på 18 mnd har 6.... 4 oppe og 2 nede... :)

Skrevet

Mi på straks 1 år har fortsatt ingen tenner

Skrevet

jenta mi fikk si første tann 10mnd gammel, dagen etter kom det ei til nede. 12 mnd gammel kom det ført fire oppe! savnet ikke tennene i det hele tatt, greit å slippe styret med tannpuss så lenge som mulig ;)

Skrevet

jenta vår er 17 mnd og har 3 tenner. Den første kom noen dager før hun var 15mnd, hadde nesten gitt opp;) Nå er den 4 tanna nermere enn noen gang så håper å se til den før jul!

Skrevet

snuppa e snart 15mnd å har 5 tenner.. den første kom når hun var rundt 7mnd.. så kom de litt etter litt.. den 5 kom vel når hun var rundt året om jeg ikke husker feil..

Skrevet

Min på 15 mnd har 16 tenner nå! =) Alle jekslene kom samtidig, og rett etter kom hjørnetennene-alt i løpet av en mnd!

Skrevet

Jenta mi er 17 mnd, og har 16 tenner. De siste 8 kom samtidig for en mnd siden.

Skrevet

Datteren min er 15mnd og har 8tenner, 4oppe og 4nede, nr9 og 10 er på veg ut oppe nå etter 3mnd med tannpause.

Ingenting er unormalt når det gjelder tenner, alle får jo tenner til slutt.

Det følger visst ofte foreldrene sa det på helsesatsjon, både jeg og mannen min fikk våre første tenner da vi var ca 6mnd, det gjorde datteren vår også.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har to jenter og begge har fått tenner tidlig. Nr 2 fikk tre tenner da hun var 4mnd og hadde 12 tenner før fylte 1 år.

I vår omgangskrets får de fleste ikke tenner før rundt 1års alder - så tror nok sent eller tidlig - alt er like normalt :-)

Skrevet

sara er 12 mnd, og tann nr 5 er på vei!

fikk tenner seint, rundt 10-11 mnd

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Jeg tror hun har 12 tenner, hun er 15 mnd. (Får ikke se i munnen så vanskelig å telle...=P) hun har ihvertfall 4 oppe og 4 nede, mangler hjørnetennene og tror hun har fått alle 1-års jekslene.

Nevøen min på 16 mnd har 16 tenner.

Skrevet

min på 14 mnd har 4 tenner, fikk de da hun var 8 mnd ikke fått flere siden

Skrevet

16 mnd

4 nede, 2 oppe. Første kom ved ca 10 mnd, de andre ved ca 13 mnd...

men tror jo hele tiden at tenner kommer..... og de gjør de nok til slutt hos alle:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...