Gå til innhold

Baby 5,5 mnd. med diare. Et par spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ein jente på 5,5 mnd. som har fått diare. Hun har normalt ganske fast avføring. Begynte med grøt da hun var ca. 4 mnd. og middag for ca. en uke siden. Etter det har hun hatt avføring ca. annenhver dag. Nå husker jeg ikke nøyaktig når hun hadde avføring sist, men kan ikke huske at det var så lenge siden. I går fikk hun plutselig litt hard avføring. Ville ikke ha så mye mat og var ikke i form i går. I natt begynte diareen og nå gjør hun hver gang jeg ammer. Vet at det går veldig mye virus med mageproblemer. Storesøster kastet opp en gang og hadde litt diare, men det er 1,5 uke siden. Det er også litt blodspor i avføringen, men det tror jeg kommer pga. hard avføring i går. Har hatt det en gang tidligere, og fikk da beskjed om at det sannsynligvis var rift i tarmen. Synes det er litt skummelt med liten baby og diare. Trodde ikke de ble syke så lenge de fikk morsmelk jeg? Lurer på om jeg skal gi henne mat i dag eller bare amme? Uff, noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo prøve med litt grøt (fiber virker bindende på magen)

i grøten blander du inn noen kapsler med idoform (knekk kapselen i to og hell innholdet inn i grøten) gi inntik 5 kapsler om dagen.

ellers er blåbærsaft uten sukker ofte effektivt ved diaree, du får kjøpt en i helsekosten, vi pleier å helle den over i isbitposer så vi alltid har liggende i fryseren itilfelle!!

god bedring til jenta di!

Skrevet

Vi har bare gitt henne maisgrøt og grønnsakspure enda. Vet ikke om jeg skal introdusere så mye nytt nå som jeg ikke vet hva diareen kommer av. Kan jo være at hun ikke tåler middagen. Er jo bare en liten uke siden vi startet med det.

Skrevet

da kan du vente litt med ny mat, ja! ikke vits i å la kroppen teste ut noe nytt nå! men rør litt idoform i maisgrøten, og blåbær går nok fint! hipp har blåbær og eple beger! prøv det!

Skrevet

Ok. Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...