Gå til innhold

Positiv test og negativ kjæreste

Gladveijta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok test i dag, den var posivtiv.

Snakket med kjæresten.

Han vil jeg skal ta abort, men jeg er i mot abort.

Han sier at han ikke kommer til å klare det.

At det blir for tøft.

Tøft for meg også, har ikke gjort annet enn å grått enda.

Jeg er ikke klar, men jeg kan ikke ta abort.

Aner ikke hva jeg skal gjøre :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Skjønner godt din frustrasjon:/

Hvis du ikke ønsker å ta abort, så ikke ta abort.

Graviditeten kan til tider bli tung dersom man ikke har noen som støtter deg, men til syvende og sist så er det deg og babyn som er utgangspunktet.. Det mener jeg med at selv om din samboer ville eller ikke vil bli far kan man jo ikke tvinge han, heller velge å beholde, ta utgangspunktet i at det er kun deg og babyen.

Ingen har noen garanti for at den blivende pappan kommer til å være der foralltid.

Var sånn jeg selv vurderte dette å beholde. Sambo ble glad for det men jeg hadde beholdt det uansett selv om ikke han hadde ville blitt med.

Håper du ikke misforstod det jeg mente nå;) Men stol på deg selv, og din egen følelse:)

Skrevet

Hei Hæppifeis=)

Er desverre i samme situasjon selv, men har bestemt meg for å beholde. Har fått god støtte fra alle her inne og mange gode svar da jeg la ut en tråd under 1.trimester sidene som heter "Beholde/Abort" Kanskje du finner nyttige svar der du også? Lykke til med avgjørelsen din:)

Skrevet

HEi :)

Uff, jeg forstår så godt hva du sliter med om dagen. Jeg hadde akurat samme problem som deg. Kjæresten min ville jeg skulle ta abort, men jeg ville ikke det i det hele tatt. Jeg er og var bare 18år, går på videregående (påbygg som er veldig krevende). Men jeg sto på mitt, for abort er noe jeg ikke ville taklet psykisk i ettertid, det vet jeg.

Men nå er jeg 26+3 og han gleder seg. Jeg tror slike ting tar mye lengre tid for mannfolka å "fordøye" enn oss damer, for vi søker mer informasjon osv.

Velger du å beholde kommer han nok til å glede seg sammen med deg om en liten stund, men nå trenger han nok bare litt tid til å fordøye tankene sine...

Ønsker deg masse lykke til gjennom den litt tøffe tiden du går igjennom nå! :)

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Da jeg testet positivt var jeg 10+6 på vei. jeg ville beholde han ville IKKE. Han og familien hans var så sterkt imot det at jeg gjorde som de ville. jeg tok abort, å herregud som jeg har angret på det hver eneste dag etter det. Tenker på hva som kunne skjedd hvis jeg ikke hadde gjort det.

Jeg ville heller ha mistet han enn å måtte gitt bort det kjære som vokste inni meg. Du må være 100% sikker på valget du tar. du skal ikke tenke på hva han vil, men hva du vil. det er din kropp og det er du som skal leve med beslutningen resten av livet.

Lykke til med hva du velger. bare pass på at det er DITT valg.

Skrevet

Hei igjen!

Hvordan går det med avgjørelsen din?

Her er jeg 8 uker på vei i morgen, og vi har enda ikke funnet ut hva vi skal gjøre. Jeg er for og beholde og han er imot!! Har ringt legen i dag for å be om en samtale for kanskje han kan hjelpe oss litt. Tenkte også å ta kontakt med amathea, og det tror jeg er en veldig god løsning.

Lykke til med valget ditt

Skrevet

Dette her må jo være bare tull! "Mulig tvillinger" står det på profilen til hovedinnlegger. Hvordan kan du vite det så tidlig da? Du har jo nesten akkurat tatt test og fått positivt. *fnis*

Skrevet

Ta valget selv, du må jo selv stå inne for det. Så får han ta det til etteretning. Noen menn kommer etter med en gang, andre tar det noen år før de er klare til å "bli" pappa selv om ungen er på vei eller ute. Vet ikke om dette alternativet finnes her i Norge fortsatt, men hva med å bortadoptere barnet? Ikke at det er noe lett alternativ, men det har sine fordeler; du slipper å ta abort, du slipper å ta ansvar for barnet og du gir barnet til noen som virkelig, virkelig ønsker seg barn og har muligheten til å gi det mye du kanskje ikke kan gi det ennå.

Skrevet

Hei hæppifeis :)

Skjønner virkelig hva du går igjennom, hadde samme problemet med forloveden min når jeg ble gravid oxo.. Han ville jeg skulle ta abort, og det ville ikke jeg.. så jeg fikk beskjed om å velge mellom en baby eller han.. i og med at jeg ikke var mer enn 17år da jeg ble gravid så var første valget selvfølgelig HAN.. så tida gikk, og jeg bestilte time til abort og hele pakka.. så ble jeg syk, og da kunne jeg ikke få narkose, så aborten ble utsatt, helt til jeg var 11 og en halv uke på vei.. hadde da altså ett par dager igjen fr det var for sent og ta abort,.. og samme kveld som jeg skulle ta den tabletten, og ned på sykehuset dagen etterpå, så ombestemte jeg meg.. jeg klarte det ikke, for da hadde det gått såpass lang tid, og jeg var jo tross alt nesten 3mnd på vei, klarte ikke tanken på å ta livet av noe som var på vei til å bli ett lite menneske.. så jeg ga rett og slett f... i hva typen min sa, og gjorde akkurat som jeg ville, jeg visste jo innerst inne at jeg kom til å ende opp som alenemor, så jeg forberedte meg på det, selv om vi var sammen helt til en mnd etter sønnen min ble født.. Hadde ett kjempe tøft svangerskap med mye motgang fra typen min, han som liksom skulle støtta meg gjennom alt, men jeg klarte det.. og mest av alt er jeg overrasket over at jeg klarte en fødsel på 20timer heeeelt alene og UTEN noe bedøvelse :) hehe :) Og vet du hva? Om du er aldri så lite klar for å få en liten en, så kommer du ikke til å angre ett sekund når du sitter der med ditt eget barn i armene.. verdens beste følelse! :) Og om han typen din vil være drittsekk og reise fra deg fordi du er imot abort, javel, så la han gå, tro meg, det er HAN som går glipp av noe helt fantastisk ;)

Så akkurat på datoen på innlegget ditt.. det er jo noen uker siden, kanskje du allerede har bestemt deg? Men her har du da iallefall min mening og historie :) Ting ordner seg somregel på en eller annen måte!:)

MASSE LYKKE TIL VIDERE! :)

• 4 uker senere...
Skrevet

har vært i samme situasjon selv, og hørt om mange andre som har vært det. Det er klar at Bf får sjokk når han får vite det, når det ikke har vært planlagt, men som regel ombestemmer de seg før eller siden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...