Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat begynt med grøt, og spiser en del om formiddagen. Skal vi vente til vi er oppe i en hel porsjon og ett måltid er etablert før vi starter med et nytt, eller kan vi godt ha et par små?

Tenkte på å begynne med et kveldsmåltid med grøt også - håper det kan bedre nattesøvnen...

Hvordan har dere gjort det??

Skrevet

Vi har ikke et helt grøtmåltid på dagen ennå, og har holdt på en måned nå - men i kveld skal hun få grøt også. Så da blir det to halve grøtmåltider i løpet av dagen. :)

Vi har brukt velling på kvelden de siste ukene (Hipp har vellingpulver, funker superbra!), men nå har hun begynt å våkne før vi finner senga, så skal prøve med grøt og se om hun da blir mer mett og holder lenger. :)

Skrevet

Hi Frøken Olsen! Hvor får du tak i Vellingpulver fra Hipp???

Skrevet

Jeg har til nå kun funnet det på Coop Mega, mulig de har det på andre butikker med godt sortiment - Meny har det ikke her i byen..

Det er 6 mnd, men i følge Hipp kan man gi det tidligere:

"HiPP Majsvälling har en åldersrekommendation från 6 månader. Åldersrekommendationen är en anpassning till vår gemensamma nordiska marknad (Sverige, Norge, Danmark och Finland). Det är också en rekommendation som stämmer överens med WHO:s rekommendation om att alla barn bör ammas upp till minst 6 månader.

HiPP Majsvälling är dock mycket skonsamt mot magen och kan börja introduceras innan barnet har blivit 6 månader gammalt.

Med vänliga hälsningar

Minna / HiPP Konsumentkontakt"

Jeg sendte de nemlig mail siden min frøken er under 5 mnd... ;)

Skrevet

En tommelfingerregel (gjelder dersom barnet tåler maten, vokser normalt etc.) er så vidt jeg husker fra begge mine barn at man venter 14 dager fra man har begynt med et måltid til man introdusere et nyt måltid. Således vil man i løpet av 2 måneder være oppe på normalen med 4 måltider. Jeg har stort sett fulgt dette og det har gåt kjempefint.

Skrevet

Hei :o) Du kan fint porsjonere det i flere små måltider utover dagen. Her spiser snuppa en liiiiten porsjon grøt (mindre enn halv sikkert) om formiddagen, og får 1/3 4-mnd glass med grønnsakspure om ettermiddagen. Hun er så småspist, så for å få noe som helst "fortgang" i å lære seg å spise fast føde introduserte jeg middagsmåltid om ettermiddagen.

Men det bedrer ikke nødvendigvis nattesøvnen.. her har det ikke gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...