Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Gutten er snart 4 år og bruker bleie. Vi har fått han til å gå på potte av og til, men ikke mye. Do er uaktuellt. Vi har fått råd om premiering og klistremerkesystem, men det hadde bare motsatt virkning. Og noen sier at man bare skal vente til de blir klare.. Men når er det da??? Trenger sårt noen råd...
Gjest Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 Hva med å bare ta av han bleia når dere er hjemme og se åssen det går??? det gjorde vi med gutten vår og etter å ha hatt noen uhell ble han flink til å gå på do og i løpet av et par uker var det så og si slutt på uhellene... vi ga klistremerke ved bæsjing og det funka greit med oss!!!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 HI her.. Vi har prøvd både det å ta av bleia og bare gå med truse eller ingting. Dette gjorde vi i sommer, men de gangene han har uhell blir han så flau og enda mer frustrert. Vi kjefter ikke eller noe, men han blir likevell så brydd og siste gangen da han bæsjet i boksa låste det seg totalt. Etter det ble det total-nekt å gå uten bleie så mye som 5 min. og det med klistremerker/premierering har heller ikke virket.. det også gjør han frustrert når han ikke klarer å prestere..
elikatt -mamma til 4- Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Min gutt på 3,5 nektet å slutte med bleier, så en dag "glemte" jeg å kjøpe på butikken. Viste han skapet der bleiene pleide å være, der var det tomt, han skjønte da at han bare måtte på potta til jeg kjøpte nye bleier. Jeg hadde selvsagt gjemt bleiene, og på mirakuløst vis fant jeg en bleie hver kveld han skulle legge seg! :-) Dette funka hos oss, og det er selfølgelig forskjellig fra unge til unge. Jeg var også ganske rådvill som deg, hadde prøvd forskjellige metoder uten resultat. Etter et par uker foretrakk han å gå uten bleier, han fant ut at det var ikke så dumt likevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå