LilleMy08 Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Lurer på når det er vanlig å flytte babyen inn på eget rom? Og om man da bør ha sluttet med nattmating først? Har en liten på snart 6 måneder og lurer på når hun skla få eget rom. Hun får mat ca 2 ganger i løpet av natten nå. Legger seg 19:30, får mat rundt 23:30 - 01:00 og igjen rundt 05:00 - 07:00. Gruer meg så utrolig til å flytte henne på eget rom. Noen som har noen innspill? Erfaringer? Tips?
rampete robin Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Vi har flyttet de inn på eget rom når de har vært 2-3 mnd. Soverommet er ved siden av vårt slik at jeg har lett våket dersom det har vært noe. Sistemann har stort sett ikke fått mat før kl 05 etter at vi flyttet han inn på eget rom. Jeg har da stått opp og ammet i en stol som er inne på hans rom. Nå sover han fra 20-0730. er 5 mnd. Når vi har flyttet barna inn på eget rom har det alltid tatt noen netter før jeg sover skikkelig. Jeg ligger og lytter etter lyder og lurer på han ikke snart skal våkne, for han sover litt lenger på eget rom. Han våkner ikke lenger av lyder fra oss, og jeg våkner ikke av lyder fra han. Mine har gjerne våknet litt på natta, men funnet søvnen igjen alene. KAnskje smattet litt på hendene uten å våkne. Når de har ligget på vårt rom så har jeg våknet av dette, selv om jeg ikke har tatt de opp for mat. Nå vet jeg ikke om han lenger våkner på natta og gjør det, for jeg sover! Han kommer med klagelyder når han vil ha mat, og da våkner jeg. Og så synes jeg det er deilig å ha mannen for meg selv på soverommet :-) Han sover også bedre og har stort sett ikke hørt de gangene jeg har gått inn til minsten for å gi mat. Alle sover faktisk bedre!!
nungo Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 Mitt beste råd er ikke å gjøre det før du og babyen er klar. Dette er helt individuelt. Når du skriver at du gruer deg, tenker jeg at du ikke er klar og da er det mye bedre å vente. Du vet når du er klar :-) Min eldste sov på vårt rom til hun var 1 år og yngsteman fikk eget rom når hun ble 8 måneder (samtidig slutt på nattamming). Jeg var ikke klar før det. Begge klarte overgangen til eget rom uten problemer. Jeg synes det var godt og trygt å ha de nær meg om natten til de var såpass store (de har altid sovet i egen seng da). I tilleg var dte mye eneklere så lenge jeg ammet om natten. Jeg opplevde ikke at vi forstyrret hverandre i søvnen, men jeg vet at noen opplever det, og da kan det være lurt å legge dem på eget rom.
LilleMy08 Skrevet 20. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2008 Tusen takk for godt råd nungo. Godt å høre at ikke alle er klare for det så tidlig. Tror jeg skal vente litt med god samvittighet. Er nok litt lettere når vi går bort ifra nattammingen også. Er veldig trygt og godt å ha henne så nære om natten. Og spesielt praktisk i forhold til ammingen. Hun har alltid sovet alene i egen seng, så tror ikke hun merker så mye den dagen vi er klare for å flytte henne. Er nok værst for meg Men vi venter
Gjest Skrevet 22. november 2008 #5 Skrevet 22. november 2008 Det anbefales jo ikke å flytte de på eget rom før de er 1 år. Men her sover frøkna så utrolig lett at vi flyttet henne inn på eget rom når hun var 4mnd. Fra å våkne hver eneste time natta igjennom, begynte hun å sove 2-3 timer ad gangen. Det tok noen netter før jeg slappet helt av. Lå å tenkte på den lille snuppa som sov alene på rommet sitt...sukk;.-) Men når vi så resultatet av å ha henne på eget rom, så er jeg ikke i tvil på hva som var riktig for henne:-)
Resilience Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Snuppa mi har sovet på eget rom siden hun var tre uker gammel. Årsaken er at hun aldri har spist på natten og at jeg våknet av hver lille bevegelse hun gjorde. Av og til tok jeg henne opp fordi jeg trodde hun var våken, men antagelig sutregråt hun bare litt i søvne. Vi sover alle bedre nå. Rommet hennes er vegg i vegg med vårt og jeg hører henne godt gjennom veggen når hun våkner. Hun er trygg og glad og smiler som en sol når vi kommer og tar henne opp når hun roper om morgenen.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 22. november 2008 #7 Skrevet 22. november 2008 velsa her fikk eget rom da hun var 6uker gammel. og det gikk kjempe fint, sov lengre å lengre for hver natt. og etter ca 2 uker så sov hun igjennom natten uten mat. hun har rommet sitt på siden av vårt, så vi har bare dørene på gløtt, så vi hører henne med en gang. Sover mye bedre både vi og henne.
Gjest Skrevet 22. november 2008 #8 Skrevet 22. november 2008 Vi flyttet han forje uke, og han blir 7 mnd i morgen. Det fugerer veldig greit, har dørene på begges soverom på gløtt fortsatt og babycall. Har også begynt med nattavvending og tror det går mye bedre nå enn hvis han sov på samme rom som oss. Og alle sover bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå