Kakebakesøte Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Sikkert et veldig dumt spørsmål men; Jeg skal laga fruktpuré, noe jeg bruker gjøre. Nå tenkte jeg å prøve med banan for å få litt flere varianter. Noen som har prøvd å blande banan med f.eks pære, eple og fryst ned i porsjoner? Koker man banan sammen med det andre? Vet jo det går å bake kaker med banan...
Sj80 Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Trur ikkje det å koke banan er så lurt? Har ikkje prøvd sjølv men inbiller meg at den blir veldig brun? Ville nok berre most banana saman med det andre etterpå! Veldig greit å laga mye og fryse ned, når du først er i gang!
pia79 m/ 2 prinsesser Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 kunne også tenkt meg å lage frutpureè men hav fryser dere det ned i? når btnte dere å gi dette?
Helann og lillebror Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Jeg koker eplene/pærene først og kjører det i blenderen sammen med banan til slutt. Blir litt brunt uansett, men smaker godt. Vesla her elsker banan!
Lykkeliten86 Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 jeg har laga av eple og pære, hver for seg. koker det opp til det blir mørt, moser det i blenderen og fordeler det i tomme tomatpure glass, tomme babymat glass osv og fryser. så har jeg til en lang periode fremmover. det er kunn disse to jeg har prøvd til nå. men når jeg begynner å gå tomm, så må jeg nokk prøve meg på noe nytt. hva det skal være aner jeg ikke
Shabby Cheap Chic Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Jeg bruker: eple, pære, fersken o.l. 2 slag sammen som regel... Banan kan moses ogg blandes sammen med avokado i en blender hvis du har det... Snuppa var glad i det.... Også er det litt mer "mat" i det...
pia79 m/ 2 prinsesser Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 når begynte dere å gi dette? annet forslag til å fryse det i når jeg ikke har tomme glass til å bynne med?
2trollunger Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Du kan bruke en isbitform! Frys ned purèen i formen, så fort det har fryst tømmer du brettet og legger bitene i en frysepose! Da er det enkelt å ta ut så mye du trenger!
Gjest Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Jeg fryser ned alt jeg lager i små matpakkeposer. da kan det klemmes flatt og tar liten plass i tillegg til at det tiner kjempefort. Bruker mango og banan, eple og pære, og eple og gulrot.
pia79 m/ 2 prinsesser Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Takk for svar :-) Hvor gamle var de når de fikk det?
Gjest Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 3mnd gammel begynte vi med most pære, og gikk gradvis "oppover".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå