Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 De sier jo 6 uker, og før dette må man bruke kondom. Men her i gården fikk vi det ikke til før det var gått nesten 12 uker. Det var rett og slett for vondt. Nå får vi det til, men det er ikke veldig behagelig enda. (Selve samleiet altså, andre ting går fint) *rødme* Hvordan var/er det hos dere? Er ikke 12 uker lenge? Stakkars mannen.. :)
Gjest Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 Vi prøvde 2 uker etter fødsel ( da følte vi oss "klare", hehe ), og det gikk veldig bra. Eneste forskjellen nå fra før er at jeg trenger litt ekstra hjelp for å få det til å bli vått nok der nede.. Hehe, litt mye detaljer her nå, men ja, glidekrem er gudesendt for vår del;)
Trulte76 Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 hadde sex etter 7 uker. Og det gikk helt fint. MEN da jeg fikk nr 1 så hadde jeg sex første gang 4 mnd etter fødselen. Jeg hadde sydd så mye og var litt redd for å ha sex. Så de første gangene gjorde det kjempevondt. tok sikkert 6-7 ganger før det begynte å bli bra igjenn.. nr 2 var også helt greit etter 7 uker. Sydde lite med de to siste. BAre overflaterift med noen få sting. Så har sikert mye med hvor mye man har revnet og sydd vil jeg tru. Iallefall med meg.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2008 Dette er første barnet og jeg ble sydd veldig mye, både inni og utpå. Kanskje derfor det var så vondt. Men det går seg vel til nå, blir vel bedre og bedre for hver gang.
fødte på termin 5/5 Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Hei... hos oss tok det 6 mnd før ting var tilbake til det normale og kanskje litt bedre. Men jeg klarte ikke å ha lyst eller ønske om sex. Vi la det brae helt fra oss også en dag sa det bare poff... Lykke til
Gjest Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Ja, tror det har mest med hvor mye man blir sydd/revner. Gi det tid og ikke stress med det, hvis andre hyggeting fungerer så utnytt de inntil du føler deg rimelig sikker på at sex vil gå smertefritt:) Og for all del ikke tenk på mannen din;) Du har akkurat født hans barn, han skal bare være glad du lar han komme i nærheten igjen:P
Trulte76 Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 jeg ble både klipt og revnet med nr en og sydd utenpå og inni. Var som om noe som sperret oppi der vist du skjønner. Men det løsnet til slutt, så ble det helt bra Så med meg trur jeg det var derfor..siden de to andre ikke var noe problem etter fødselen
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 20. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2008 Ja det føltes akkurat som Lillemeg beskriver, som om noe sperret. Men vi er kommet over den "sperren" nå, nå er det bare litt vondt. Men merker det blir bedre. Takk for svar. Dette var dagens porsjon intime betroelser. Hehe.
Trulte76 Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 ja men da er jo det værste over Da skal du se at ting blir snart som før igjenn Lykke til
Linn og gullet Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 12 uker er ikke lenge!! Jeg revnet endel og måtte klippes, så har mye arrvev.. Vi prøvde etter to mnd, da hadde jeg ikke så vondt lenger.. Men det var først etter nesten 8 mnd at det var godt, før det var det kun greit..
Madamina Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Jeg hadde et grusomt stramt og vondt arr forrige gang og orket ikke mer enn et forsøk 2mnd etter fødselen. Ville ikke ha flere forsøk før jeg hadde vært på gynekologisk på sykehuset 4mnd etter fødsel. Legen sa jeg var sydd for stramt, noe de på gynekologisk lo av. Ble sendt hjem med bedøvelseskrem med råd om å sette igang for å tøye arret. Ikke noe moro de første par månedene, men så ble det bra. Måtte fjerne "viltkjøtt" et par ganger også (ekstra arrvev). Regner med det går et par måneder til denne gangen også da jeg er helt ødelagt av irritasjon fra bindbruk under renselsen samt at slimhinnene er så tynne at de blør bare de blir tatt på. Men arret ser bedre ut denne gang. Mannen har full forståelse. Vi finner vel en løsning etter hvert. Har jo hele livet til å ha samleie på, og mye annet man kan gjøre i stedet.
UpsyDaisy Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 Etter 12 uker hadde jeg ikke begynt å tenke på sex en gang jeg.. Når vi endelig prøvde var det vondt, og varte helt til en mnd etter ammeslutt, da var gutten vår 8 mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå