H&M pluss tre små Skrevet 20. november 2008 #1 Skrevet 20. november 2008 Hei jenter! Vi startet med å venne av mini med mat natt til mandag. Det går greit nok bortsett fra at vi stadig må opp for å gi han sutt. Han virker ikke sulten for han griner ikke. Han klarer liksom ikke å sovne på egenhånd eller sutten. I natt var det like før jeg bare ga han mat for da blir han så utrolig trøtt. Men jeg holdt ut og han sovnet til slutt. Men er det noen som har erfaring med nattavenning og hvor lang tid det er normalt å bruke? Føler nemlig jeg er mer oppe nå enn når jeg ammet.
Zitro Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 V slutta med nattmaten når hun var 7 mnd, og fortsatt er hun våken hver natt. Jeg var mindre våken når jeg gav mat pga da sovnet hun med engang igjen.... nå er vi fort oppe 2 timer i slengen... :-( Hun er forresten 9 mnd nå.
H&M pluss tre små Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 Men du holder ut og gir henne fortsatt ikke mat?? Vet ikke om jeg orker det for jeg merker at jeg er så utrolig trøtt. Når han fikk mat på natten så fikk jeg i hvertfal sove flere timer i strekk:) Hmm, ikke lett dette her. Har jo ikke lyst til å gi meg for har jo hørt at barnet bare blir forvirret når det plutselig får mat igjen...
marsbaby:-) Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Hei! Vi holdt på en uke, da hun nærmet seg 8mnd..Var til tider våken over to timer i strekk på natta, men vi var enige om å ikke gi henne mat(og ta henne inn på vårt rom) før klokka var minst seks...Noen netter var det bare å gi henne sutta, men andre netter var hun som sagt våken noen timer...Plutselig etter en uke, våkna jeg av pappans vekkerklokke kl.7 på morgenen...Fikk nesten hjerteinfarkt!!! Hadde da for første gang på 9-10måneder(for sov jo dårlig på slutten av svangerskapet også) sovet over 7 timer i strekk! Og lillejenta som så søtt atte! Nå har hun sovet til mellom 06.15 og 08.00 hver dag i en uke!
NrToKomIJuli Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Jeg kjenner jeg blir helt svimmel av misunnelse. En hel natt søvn....... suuuukk!! Men min er bare 4,5 mnd ennå, så det er i tidligste laget. Håper jeg er like heldig som deg, og at det tar så kort tid. Skjønner du nesten fikk hjerteinfarkt. Mange tanker som farer gjennom hodet når de endelig sover lenger enn vanlig. Men giiiiiiiiid, så deilig å sove!! :-D
H&M pluss tre små Skrevet 20. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2008 Så da er det håp!!! Får holde ut litt til da. Får jo litt avlastning av pappa´n til helga, så da blir det nok lettere.... i hvertfal for min del:) Takk for nytt håp marsbaby:)
Zitro Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Jeg forsøkte faktisk å gi henne litt melk ved 5 tiden i natt, pga da hadde vi styra siden kl 3 og hu gråt og gråt også hørte jeg det romlet fra magen hennes... men når jeg tok henne opp så ville hun ikke ha, forsøkte jeg å gi henne den liggendes i senga nekta hun også. Så det er ikke så lett... Hovedgrunnen til at jeg slutta med nattmaten var at det ble så ofte at hun slutta å spise på dagtid og det var så dumt....
marsbaby:-) Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Ja,man blir jo helt sprø av ikke å sove, men jeg tror det lønner seg å være konsekvent og ikke gi opp:-) Vet ikke hvor stor babyen din er, men mi som er 8mnd trenger jo absolutt ikke mat om natta lengre, det hadde sikkert bare blitt en vane:-) Det som er ekstra digg er at når hun våkner, tar jeg henne i senga vår og gir henne frokosten der og det virker som hun koser seg gløgg ihjel:-) Borrer seg inn i puppen, og vi ligger å koser en masse før vi står opp, det er så deilig! Lykke til videre, håper det kommer seg etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå