Gå til innhold

Har inntrykk av at helsesøsters mening betyr litt vel mye ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får det inntrykket her inne hvertfall?

"Helsesøster mener at nå burde det være slutt på nattmaten"

"Helsesøster mener at nå må han bare skrike, for nå skal han lære å sove selv, for nå er han 4 mdn" osv :)

Vi er alle unike, barn er unike, og det er du som vet best :)

Skrevet

hehe...

man må lære å sortere hva man tar til seg og ikke ja... :)

ikke lett med førstemann...

Skrevet

Problemet er vel at som førstegangs så er man usikker og man har kun helsesøster å spørre om råd. Det virker som de fleste helsesøstre har en noe gammeldags tenkemåte....

Skrevet

Overhodet ikke. Helsesøster kan mene akkurat det hun vil, men det går rett ut det andre øret. Makan til tullkjærring!

Skrevet

Samma her. I starten var jeg livredd for å ikke gjøre som hun sa, men har innsett at det lureste er å høre på sin egen "morsintuisjon".

Min jente er snart 11 måneder, og jeg har aldri latt henne ligge å skrike til hun sovner, selv om helsesøster mener at det må jeg absolutt gjøre.

Tullete mener jeg.

Fishymum<3Julie I.

Skrevet

og jeg mener det er JEG som vet best hva som er best for MITT barn ;)

Så får HS si hva hun vil... Tips og råd mottar jeg gjerne, men jeg som bestemmer hva som er best..barn er jo så forskjellige :)

Skrevet

et eks med 3 mann som nå er 3 mnd.

på sykehuset snudde han døgnet. sov mye om dagen og var mye våken om natta. Han likte veldig godt nærhet også.

Kom hjem hadde problemer med å få han til å sove i senga si. Så jeg lot han sove ilag med meg hele natta.

På 4 ukers kontrollen fikk jeg jo høre at han burde sove i sin egen seng, det er det de helst vil de skal gjøre.

Jeg sa jeg vil heller få han til å snu døgnet til å sove om natta sa jeg, og la han heller sove ilag med meg, så får jeg ta egen seng etter hvert. For sånn jeg tenkte da jeg kom hjem at jeg foretrakk søvn fremfor en baby som var mye våen om natta og skulle prøve å sove i egen seng.

Så hun svarte bare regner med du har kontroll..

Men fikk litt inntrykk av hun ville helst han skulle sove i sin egen seng. Men nå er jeg heldigvis ikke 1.gang, så da er det litt lettere å følge hva man synes er best selv. Og jeg har hatt 3 forskjellige unger også ang legging, og vet barn kan være totalt forskjellige.

Så etterhvert så begynte jeg å legge han i sin egen seng når han sovnet i fanget mitt på kveldene..våken var umulig å legge han. Så sov han første del i sin egen og resten av natta ilag med meg.

Etterhver kunne jeg legge han i sin egen seng etter jeg hadde ammet om natta. Så nå ammer jeg han oppi senga mi og løfter han i sin egen seng etterpå. Da sover han videre om jeg legger han våken i senga si igjenn.

Eneste jeg har igjenn nå er å legge han våken om kveldene og få fast leggetid. Der har vi ikke kommet enda, men han har av og til sovnet av seg selv når han er trøtt nok. Så dette ordner seg :)

Skrevet

Glad jeg ikke har en sann helsesøster til Jonas. Hun er mer sann at hun sier hva som er anbefalt og hva de fleste gjør, men at vi likevel må gjøre det som fungerer for oss. Når det f.eks gjelder mat om natten (ikke til meg men hun vi er på gruppe med) så sa hun bare at hun trenger det ikke nå.... Men at de gjør som de vil.

Skrevet

Er enig med deg. Skjønner at det er vanskelig som førstegangs, er det selv, men prøver å tenke litt selv. Har også en helsesøster som jeg ikke setter helt lit til, så da er det jo greit å tenke selv, forhøre seg med venner, dib, mamma etc før jeg gjør meg opp en mening. Er jo jeg som kjenner gutten best, kunne aldri tenkt meg å gjøre noe jeg kjente ble feil bare fordi helsesøster (eller noen andre forsåvidt) sa det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...