Gå til innhold

link ang barnemat + boikott nestle

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kan sikkert virke både hormonell og sinna ut nå,men..

jeg er så drit forbanna lei av all den sutringa og klaginga!!!!!!!!!!!!

hvem bryr seg!!??!!!!!!!!!!!!!!!

la de gi ut så mye gratisprøver de bare vil heile gjengen..la de si og gjøre hva enn de føler er rett...

liker man ikke et merke så jøp nu førr farsken nåkka anna!!!

ikke sitt å syt og klag i evigheta!!!

(og nei denne er ikke rettet mot deg personlig lillegulle..du er bare den siste av maaaange sen legger ut link eller starter debatter ang nestle og boikott)

er bare så leeeeeeeeeeeeeeeeeeei!!!!!!

hilsen ei som faktisk tenker selv og handler inn forskjellig uavhengig av kampanjer og boikott...

har de fleste typene i hus og kommer til å fortsette å ha det så lenge ungen vil ha det..

Skrevet

Du store kineser! Boikott Nestlé.(funnet på ammedebattens Fulle mugger-Blogg om amming av Ammehjelpen.

Melkekatastrofen i Kina ryster hele verden. 4 babyer døde, 53.000 syke og 13.000 (!) innlagt på sykehus.

Mødrene er nedrent av reklame for morsmelkerstatning, og gratisprøver blir delt ut på fødeavdelingene. Andelen som ammer barna sine er gått ned siden 1990-tallet, kan vi lese i Aftenposten. Kunnskap om amming blir ikke formidlet til gravide. Tvert imot blir flere kinesiske sykehus sponset av pulvermelkfabrikantene, babyene blir merket med Nestlés logo!Nestleprofile07detail_4

De (Nestlé) har en lang historie bak seg som pådriver for kunstig ernæring. Siden Henry Nestlé fant opp pulvermelka i 1867, er det solgt uhorvelige mengder melkepulver, med katastrofale følger for liv og helse for spedbarn i alle verdens land. Nestlé alene står for 28 % av verdens omsetning av morsmelkerstatning. Historien om Nestlé kan du lese her.

Baby Milk Action, som er IBFAN-gruppa (International Baby Food Action Network) i Storbritannia, lanserer sin egen Nasty Nestlé side i forbindelse med boikott-uka som er 4. til 11. oktober. Denne siden truer Nestlé med å stenge, da de påstår at den kan forveksles med deres egen side. Du kan sjekke selv!

Hør nrk P3 og Ammehjelpen baksnakke Nestlé i Osenbanden søndag 28.09. Vi skal fortsette med å være en stein i skoen til giganten. Du kan også være med. Boikott Nestlé-produkter der du finner andre alternativer!

Hvorfor støtter vi denne boikotten?

Hva mener du om Nestlé? Er det noen vits i å engasjere seg?

Skrevet av Anne S | 2. oktober, 2008 i Politikk | Kommentarer (0) | TrackBack (0)

http://amme.typepad.com/fullemugger/2008/10/index.html

Skrevet

Jeg syns det er fint at Lillegulle<3 legger ut link jeg, så kan vi jo selv velge hva vi vil. Har nettopp vært i tyrkia og fikk beskjed på forhånd at de solgte nestle der så trente ikke å ta med grøt. Tok med 2 pakker allikevel, men gikk tom. Deretter skannet vi alle de store supermarkedene uten å finne noen typer melk som skulle lages av mme/mm/vann. De som skulle blandes med vann hadde vanlig melkepulver i. Til slutt fant vi en type som skulle blandes med mme, men den var tilsatt honning! Dette gjaldt nestle og alle andre merker barnmat.

Vi fant til slutt to typer av ukjent merke, ene stappet med vaniljesukker, men fungerte greit siste uken. Syns det er merkelig at produsenter som nestle oppfordrer til å gi honning og kumelk til babyer fra 4 mnd?!

Skrevet

ok.men hvorfor ikke boikkotte også hipp og småfolk..tror ikke att det er så stor forsjkell.de har ju mme..

Skrevet

Hipp og småfolk kom sikkert for sent på markedet. Så de har vel ikke rekki og laget så mye oppstyr som Nestle gjorde for mange år siden. Produkene har jo forandret seg mye i det siste, og lite er tillsatt sukker. Synes disse innholdet i produktene er ganske lite jeg.

Bare vær obs på at hvis man skal boikotte Nestle så er det ikke bare barne mat. De har en hel haug med produkter så lykke til folkens. Jeg kjøper Nestle og er storfornøyd.

Skrevet

Hipp og Småfolk er ikke ansvarlige for at spedbarn dør rundt om i verden. Nestlè er faktisk det. Jeg gir ikke pengene mine til et selskap som har så lite respekt for menneskeliv som de viser.

Og det er ikke slik at Nestlè har sluttet med den aggressive markedsføringen sin, de har bare flyttet den.

Skrevet

Alle ferdiggrøte i norge som blandes med vann er tilsatt mme som igjen er basert på skummetmelk, ikke noe hemlighet det, og det gjelder alle merker.

Hvis du sakal ha det melkefritt må du kjøpe grøt som blandes med mm/mme, og skal du heller ikke ha mme som er basert på skummetmelk må du på apoteket som har mme for melkeallergikere.

Nestle får mye pepper fordi de har holdt på lenge, er veldig utbredt i hele verden. Men i norge får de ikke tilsette sukker eller andre søtningsstoffer eller honning i sin barnemat.

Jeg bruker nestle middag og 1 type grøt (8 mnd som blandes med mme) men jeg bruker også midagsglass fra andre produsenter, tar de jeg kan finne som han tåler og liker. Kjøper ogsp grøt på helsekost. Dette er mitt valg fordi jeg gidder ikke stå å lage en masse mat han ikke vil ha

Skrevet

Og siden de ikka skal ha salt syntes jeg det blir tungvint at de ikke kan spise vår mat, må lage helt egen mat for han

Skrevet

Jeg synes også at Nestle kommer i en særklasse -kjøper ikke disse produktene hverken til oss store eller små - det er faktisk ikke så veldig vanskelig som en av de andre innleggene fremstiller det som. Vi satser på økologisk og hjemmelaget til familien vår og har matlaging som hobby og fellesaktivitet. Det koser vi oss med - i forhold til salt i maten og å spise felles mat - så er ikke det særlig vanskelig - det er bare å salte maten til de voksne i etterkant (på tallerkenen). Vi har en på 4 og en liten baby - og ser at det å la han bli med på matlaging - og at han har fått smakt på mye forskjellig mat har gitt oss en veldig matglad og fleksibel gutt. Å lage barnemat tar heller ikke lang tid - det er bare å lage det med basis i det som vi selv skal ha til middag og ikke inkludere de ingrediensene som en baby ikke skal ha. :)

Alle må velge selv, men jeg synes det er bra at folk legger ut lenker med informasjon som setter fokus på samfunnsansvaret til de ulike produsentene - slik at man kan ta en bevisst valg i forhold til disse tingene. Synes det er veldig rart svar av "hun som tenker selv" - og at det er å kjøpe litt av alt - de som tar et aktivt valg om hvilke produsenter de ønsker å støtte eller ikke tenker vel selv de også. :)

Skrevet

Nestle bryter markedsforingsregler og nekter aa rette seg etter WHO (dette har paagaatt i over 20 aar, de vil ikke slutte) . Dette har foert til at mange barn har doedd! Eg sier ikke at alle som kjoeper Nestle er slemme personer, langt ifra, men ikke kom her aa si at det er "hysterisk og teit" aa ikke ville stoette en produsent som driver med slikt. Dessuten tilsetter Nestle MASSE sukker i groeten sin i store deler av verden, og det synes eg heller ikke er riktig.

Faar stadig hoere at "men dette gjelder i Norge"....Men husk "du skal ikke taale saa inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv".

Det er toeft og absolutt aa tenke selv og nekte aa stoette Nestle naar de driver paa slik, og eg synes det er bra at saapass mange gjoer dette! Staa paa! Spoer i butikken etter alternativer! (eg forklarte hele situasjonen til butikken der eg handler, for de hadde nesten bare nestle, og da tok de inn mer smaafolk ogsaa;) Det nytter;)

Skrevet

Yo&LaPirilimbilimbilona: signerer deg!!

Skrevet

Det er ikke så lett som å bare spørre i butikken... Jeg lette etter større utvalg av Hipp 8 mnds glass og sendte derfor en mail direkte til Hipp.

Greia er at jeg spurte om det var kun de typene som fantes eller om det var spesifikke butikkr som førte større utvalg. Hipp svarte da at det finnes kun de her i Norge siden det er det markedet vil ha.

Lillegutt er kresen; han spyr av det meste, særlig småfolk. Hittil er det noen hipp glass og nestle økologisk som han godtar. Jeg forstår saken ja, men gutten min må få noe mer variasjon enn spaghetti bolognese og grønnsakslasagne...

Kanskje man også kunne pusha Hipp til å komme med flere produkter her; de finnes jo, men bare ikke i Norge

Skrevet

halloween-termin: Hei! Her går det også i økologisk mat til minsten og hjemmelaget mat til ham. Leter etter gode oppskrifter til forskjellige retter/ tips til hvilke retter jeg kan lage til ham- grøt middag osv.

Kan du være til hjelp der? Send meg gjerne en pm, lettere å finne om du svarer meg. ;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...