Gå til innhold

navn :)???oppkalt etter noen ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke lyst til å si navnet, men er det ei jente, så skal hun bli oppkalt etter min mormor.

Et ganske skjeldent navn i norge som har gått igjenom familien vår i genrasjoner. Så syns det hadde vært stas å få bruke det navnet.

Men har et fint gutte navn på lur også, men det er bare et navn vi liker.

Å jeg ser litt for meg at jeg er en gutte mamma altså. Kan liksom se for meg å ha to gutter <3

Like stor stas uansett om vi får bruke navnet til mormor eller navnet vi liker =D

Oldemora til samboeren min har et av nordlands lengste navn. Så søskenbarna hans har allerede fått Oda og Amalie. men det var noe Emilie og andre populære navn også i det lange... Men jeg tror vi styrer unna... Hva skjer med ultralange navn, liksom? Det er jo bare plaging?

Satt på flyet med en tobarnsmor for i begynnelsen av graviditeten.. Og hun hadde et fint navn jeg ikke har hørt siden jeg var liten. Glemte helt navnet og fant det igjen i navnboka. Jeg tror det blir det som mellomnavn. Om det blir jente, da. Guttenavnet har vi vært engie om fra før jeg ble gravid.

Håper ikke mine navn fyker opp i bruk i 2009, for jeg har tenkt veldig gjennom det... og det er ikke så mange navn jeg liker...

Der er jeg litt også, glimt. Har et par navn jeg har veldig lyst på (må selvfølgelig godkjennes av mannen...), men hvis de plutselig blir superpopulære i løpet av neste år, må jeg revurdere. Vil ikke at ungen min skal hete det samme som tre andre i klassen. Men vil heller ikke at det skal være så sært at folk sperrer opp øynene, liksom... Hm, navn er vanskelig...

Jeg har et fint jentenavn som gjør at hun evt vil bli oppkalt etter både min mor og far, meg selv og min beste venninne. Håper derfor at samboeren går med på det hvis det blir ei jente. Dessverre har navnet vært ganske populært de siste årene, men har lyst til bruke det fordi det passer så bra..

Hvis det blir gutt er jeg imidlertid helt rådvill. Finner ingen navn som ikke enten er veldig populære eller som nære slektninger allerede har kalt guttene sine. Håper i det lengste at det perfekte navnet skal dukke opp.. :-)

Blir spennende å se om vi får vite kjønnet når vi skal på UL om 2,5 uke..

Annonse

Hadde en diskusjon med ei venninne som har ei datter, og faren til datra ska få ei jente til nå. Han likte ikke navnet nye mora hadde bestemt seg for, og da fikk jeg jo litt panikk.. for jeg vil jo ikke at min kjæreste skal være like tøffel som han som ikke likte navnet til dama..

Kjæresten min kan være litt tøffel, men han har blitt bedre det siste året:) Også har han veldig mange navn som jeg ikke liker, men jeg tror han klarer å forestille seg mine navn... Det er bare noen navn man rett og slett ikke kaller ungen sin, selv om navna er fine...

Så vi kom frem til at det sjeldne navnet jeg har funnet bare er fint til mellomnavn. Det er jo noe å vende seg til, men nå vet vi jo ikke om det er jente lenger. Guttenavnet har jeg jo banka inn i hodet hans forlengst, og foreldra hans vet navnet og alt... Dessuten er det veldig mange guttenavn som er oppbrukt, rampeunger og, ikke minst, ekser (ikke at det er så mange, men man kjenner jo alltids noen).... Mitt guttenavn er mer vanlig i Vestfold (der jeg kommer fra), enn det er i Nordland (der jeg bor).. det er jo også noe å tenke på...

Finner statistikk på ssb.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...