Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Denne er så populær at jeg bestandig må lage dobbel porson (da fyller den langpanna i stekeovnen, ellers vanlig paiform på 30 cm), innmari godt å fryse ned å ha i barsel tida også, god både kald å varm. Håper flere får like mye matglede av denne oppskrifta som vi har hatt. (,")",) Amerikansk pai paideig: 3dl(175gr) hvetemel 125gr margarin 2 1/2ss vann -smuldre margarin i melet, tilsett vann og arbeid deigen lett sammen. -l deigen hvile kjølig en stund ca 10 min -skyll paiformen i kaldt vann og pensle lett olje eller smør. -kle formen med deigen, og la den hvile i formen i 15min før steking -stek paibunnen i ca 10min 225 (midt i ovnen) la den avkjøles fyll: 250-400gr kjøttdeig 1-2 løk 150gr revet ost -stek kjøttdeig (med 1-2 klyper salt og pepper) prøv å få kjøttdeigen i minst mulig biter. -hakk løk og stek den myk, blank og gylden -bland løk, kjøttdeig og ost -legg i bunnen av paiformen eggestand: 3 egg 2 1/2 dl fløte el melk -pisk sammen egg og melk/fløte og hell over på toppen av paien. -strø over en klype salt og pepper Stek paien i ca 20min og 225 eller til du ser at eggestanden er blitt stiv og gylden. Kan serveres bare med salat til, men jeg elsker den med ris til og en blanding av karri saus og hvit saus (bruk mindre veske enn det står på pakkene når du blander de)
Gjest Skrevet 20. november 2008 #2 Skrevet 20. november 2008 NAM, det hørtes godt ut! Men tror du det går fint å bruke sånne ferdige plater med paideig? (Litt lat ja..hehe, liker å ha det så enkelt og raskt som mulig)
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 24. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2008 Hehe skal ikke være noe problem det nei, paideig er vel paideig vil jeg tro :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå