Gå til innhold

Karrierekvinne? Slanke meg? Eller prøve for fullt på nr 2?? Trenger synspunkter...

Anbefalte innlegg

Vi er egentlig i 3pp, men nå begynner jeg virkelig å lure på om jeg bør komme meg ned en god del kilo før den tid... Lagt på meg 8 kilo siden i sommer - jobber, jobber og jobber (stillesittende jobb, full stilling)... Null tid eller overskudd til trening. Vi har en 2 åring hjemme som jeg ønsker litt tid sammen med etter jobb og barnehage, og vips så er det kveld, legging og sofaen. Ute er det mørkt og kjipt, så føler det er en ond sirkel...

Står for tiden opp hver morgen og lurer på hvorfor jeg i all verden jobber så mye som jeg gjør (vet jo det er for lønna siden vi bygger hus...men likevel...) Slik går uke etter uke, og helga brukes sammen med gutten vår og for å hente seg inn etter ei lang og slitsom uke, før det er på`n igjen...

Har tatt høyskole utdanning og videreutdanning, og har fått drømmejobben (tror jeg???). Men nå vet jeg ikke om jeg skal gi blaffen i at kroppen forfaller og satse på nr 2 så fort som mulig, eller om jeg skal slanke meg slik jeg drømmer om (og har klart før), ta aerobicinstuktør kurs til våren og begynne igjen med aerobic (som jeg digger!!) og redusere jobbinga litt??

Er snart 30 år, så klokka begynner å tikke...

Ville blitt kjempeglad for synspunkter!

Er det bare meg som har det slik?

Fortsetter under...

Ok det jeg ikke skjønner med det norske systemet er at greit, jo man får 9 måneders full permisjon med lønn. men deretter må man ut i full jobb, ellers har man ofte lite å leve for.

Da er jo småbarnsalderen kun stress, i allefall ser jeg det på søsteren min som har to stk på 5 og 4.

Stress, stress og atter stress.

Så burde du ikke heller prøve å legge penger til side elelr bli ferdig med husbygning og så trappe ned på jobbingen etter due r gravid med nr to?

Hvis det er trasig nå blir det enda trasigere med to og full jobb.

Jeg synes valget om å gå litt ned i vekt, trappe ned jobbing og så bli gravid er da bedre enn stress...

Greit systemet i Tyskland er ikke noe å rope hurra for heller, men her kan man da leve på en lønning stort sett...

• 2 uker senere...

Takk for at du har det nesten som meg,..ikke vondt ment.

Sliter med samme problemet selv. Har en 2 åring som krever sitt. Jobben krever sitt og hele dagen bare flyr fra oss..Og når endelig kvelden er kommet er jeg så sliten og uten overskudd. Og sånn er det vel hver eneste dag..Sitter vel også å lurer på her om jeg skal begynne på nr.2 nå og bli ferdig med det..eller begynne å slanke meg å få den kroppen jeg vil ha, videreutdanne meg og tenke litt mer på meg selv. hmmmm ikke enkelt valg.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...