Chiquita Bananas Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Ser dere hadde mye å komme med. Har en gutt på 22 mndr som har hatt en stygg hoste i 2 mndr og vi har flere ganger tatt ham med til leger og bare fått ut hostesaft - Efedrinmix, og vente et par uker. Samme greia når vi igjen kommer og sier han ikke blir bedre. De siste dagene har han faktisk hostet verre og synes ikke medisinen virker i det hele tatt. For noen år siden hadde jeg hoste et halvt år før jeg endelig fikk den bort, da jeg var gravid med gutten min så hadde jeg igjen en langvarig stygg hoste som jeg tilslutt fikk bort da jeg fikk Cosylan. Legene har mistanke til astma, men det har vært der da jeg var gravid - store pusteproblemer i slutten av svangerskapet. Mannen min hadde en langvarig stygg hoste da han var liten og siden han ikke fikk rett behandling så gikk det over i allergi. Allikevel så synes jeg ingen tar gutten min seriøst - han er så liten og jeg er like fortvilet og forbannet som flere mødre er. Jeg vil ikke la det gå så langt til at han får allergi eller må ta astmamedisiner - om det lar seg gjøre. Jeg trodde Cosylan var heftige saker som kun var til nød når man var voksen, men hvis dette kan gis til små barn så vil jeg gjerne det. Det stoppet ihvertfall hosten min en gang for alle. Evt. om noen i buskerud/Vestfold/Oslo området vet om noen som er flinke på dette området ???? Drar hvor som helst for å få rett hjelp til sønnen vår..... Legene gjorde en elendig jobb på eksemet hans på kinnene hans og det varte et helt år frem og tilbake. Så nok var nok - vi dro til Volvat i Oslo og fikk rett behandling. Dagen etterpå var det borte !!!!!! Det var verd de 1400 kr........ Vi måtte faktisk til legevakten for å få henvisning til hudspesialist - fastlegen ville vente litt til. Hvorfor vente når det har gått nesten ett år ??? Fikk beskjed fra Volvat at legekontoret hadde bedt oss om å gjøre det man IKKE skulle gjøre !! Har mista tilitt til dem nå - tar oss aldri seriøst nok med et lite barn som ikke kan fortelle hvordan han har det.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 har ingen råd å gji men kan fortelle deg at vi har samme problem.. snuppa e 14 1/2 mnd å hoster å hoster å hoster.. hun startet rundt 4mnd da fikk hun astma medisin i 2uker så var det et lite opphold før det startet igjen.. å siden september har vi vært utalige ganger hos fastlege å vær bidige gang får vi bare hoste saft som appselutt ikke funker.. nå har jeg pushet å pushet på legen så vi fikk time på sykehuset for litt siden.. men var lang vente tid, skal dit i desember.. bare push på legen å få han sjekket for ALT!! legg på å fortell at han ikke sover på natten.sov, det satte hvertfall fart på min lege.. lykke til
Sarah & Marcus mamma Skrevet 20. november 2008 #3 Skrevet 20. november 2008 har ei jente på 1 1/2 år som har hostet i snart 3 måneder. jeg gikk til legen etter 4 uker og fikk da efedrin hostesaft. dette hjelp litt, slik at hun ikke brakk seg, men fremdeles hostet hun... 3 uker senere var jeg hos legen igjen og da fikk jeg astmamedisin. legen mente vi burde prøve den ut og se om hosten ga seg. dersom den gjorde det kunne det være en såkalt barneastma, som de fleste vokser av seg. problemet er da at de har trange luftveier, noe som spesielt visstnok merkes for barna om nettene. astma medisin i noen år skal vist hjelpe med å åpne opp disse luftveiene, og tilslutt vil en slutte å trenge medisinen. jeg synes hosten har blitt vesentlig bedre, men den er enda der, og jeg gir efedrin itillegg i perioeder. nå har jeg time i morgen, og da har dette pågått i nesten 3 måneder. legen snakket om å henvise til sykehuset dersom hosten ikke hadde gitt seg. så jeg får vente å se hva han sier. jenta mi har også atopisk eksem og eggallergi. hun har også treg mage. eller vanskelig for å presse ut avføring og fis, men den kommer alså...og luftsmerter. hun sover jo ikke om nettene.... klarer fint å sovne selv, men har uttallige oppvåkninger... har prøvd lactulose nå og føler det har blitt mye bedre, men hun sliter ennå med dette.... vanskelig å vite hva en skal gjøre.... jeg er ihvertfall veldig fornøyd med at legen min har tatt tak i problemet... kanskje du burde skifte lege....
Chiquita Bananas Skrevet 20. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2008 Hmmm....sønnen min har atopisk eksem og har hatt treg mage i et par måneder. Hjalp da jeg prøvde laktulose her en kveld. Har jo hatt 2 måneder uten en hel natt,men nå ser det ut som det har bedret seg og han har begynt å sovne til leggetid og sover gjennom natta. Jeg får pushe på slik at vi kan få henvisning - skal på ny time med ham på tirsdag, så da får vi se. Da skal vi også ta allergitester på ham for å se om han har det.
Phoebe Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Hei Sønnen min på 1,5 år har også gått med voldsom hoste i over 3 mnd nå, har prøvd div hostesaft, astma medisin, kald luft om kveldene (legen trodde det kunne være falsk krupp) osv osv. Har ikke følt at noe hjalp noe særlig. I ren desperasjon, og villig til å prøve alt, gikk jeg til fotsone med ham. 2 dager etterpå var hosten borte. Om det har vært en tilfeldighet eller om det er dette som har fungert vet jeg ikke, men vi sover iallefall natta rundt nå! Kanskje verd et forsøk?
Gjest Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Har også gutt (1 år) som har hostet ca 2 mnd.Legen har foreskrevet Efedrin, har nettopp begynt så kan ikke si noe om resultatet enda. Hadde selv astma som barn,men legen tvilte på at det er det. Kunne tenkt meg å høre litt mer om fotsone? Hva går det ut på,gikk du dit mange ganger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå