Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har tatt ut gradert uttak av permisjonen min pga en spesiell situasjon.. er tilbake på jobb ganske snart etter 4 mnd og jobber fullt i 3 mnd for så å ta resten av perm...

saken er det at jeg har en sjefsstilling og jeg valgte å la en ansatt vikariere for meg mens jeg har fødselsperm .. Både jeg og min overårdnede ble veldig klart enige om at denne personen må kunne takle det å gå tilbake til sin 50 % stilling når jeg er tilbake ..Hu som skulle vikariere for meg var veldig enig i dette og det var ikke noe problem ... Min sjef igjen sa at skulle det dukke opp problemer som gjør at hun ikke klarer å omstille seg til sin mindre stilling når jeg er tilbake hadde hun bare et valg ... og det var å finne seg en annen jobb..

Trudde dette skulle gå bra ,men nå finner jeg ut at vikaren syns det er vanskelig å gå helt tilbake til sin gamle stilling for 3 mnd for så å vikariere for megi 3 nye mnd ... Min sjef foreslår da at vi kunne gitt henne litt ansvar ... sånn at hun oxo kan bestemme litt ...

Dette kom som et sjokk for meg ... dette var ikke avtalen ... Jobber jeg som daglig leder , ønsker jeg ikke å dele mine oppgaver med noen.. Da er det min jobb som Sjef å ha ansvar for hele min arbeidsoppgaver ,og føler at det er sårende at de nå ønsker å dele mine oppgaver ....

Overreagerer jeg litt nå?? Jeg sa klart i fra at jeg ikke aksepterte dette.. at dette ikke var avtalen ,og at jeg ønsker å ha min stilling tilbake som den alltid har vært ..... Jeg forklarte hvor dumt jeg synes dette er ....

Sjefen min ville ikke helt forstå,og jeg syns hu var både uforstårlig og frekk i mange ting hun sa ..... Nå sitter jeg her og er både lei meg og veldig såra....

Hva synes dere jenter ? Ting jeg burde gjort/følt anderledes??

Fortsetter under...

Vel, det kan jo tenkes at hun syns det er litt vanskelig å dette helt ut av oversikten når hun tross alt skal tilbake i stillingen en periode til?

Du kunne jo latt henne ta litt del i oppgavene, selvom det er du som sitter med ansvaret og bestemmer?

Prøv å se det litt fra hennes side også, selvom jeg skjønner godt at du ikke vil skvises ut :)

Er helt enig med deg .. Det var det eg trudde de mente først også. Jeg ville mer enn gjerne gi henne flere oppgaver enn det hun ellers ville hatt . Men de vil av en eller annen grunn ikke godta det ! De vil absulutt ha noen faste områder og oppgaver som hun fullt har ansvaret for... Og da føler jeg ikke at jeg har fått tilbake stillingen min i de 3 mnd som jeg ble lovet :(

Mulig jeg datt litt av lasset her, men er det snakk om den tremånedersperioden du skal tilbake midlertidig, eller er det snakk om en permanent ordning, det at hun vikaren skal overta noen ansvarsområder? Dersom det bare er snakk om en kort tid, ville jeg ikke laget leven. Da jeg var tilbake i min jobb i seks uker (noen måneder før permisjonen var helt slutt) så gjorde jeg div forefallende arbeid, helt OK. Nå som jeg er tilbake for fullt, har jeg fått tilbake alle mine ansvarsområder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...