<3 coccinelle Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Småen på 2 mnd får ca halvparten MM og havparten MME. Han har problem med magen og bæsjer ikke hver dag. kan gå to-tre dager i mellom hver gang. Merker at han er urolig de dagene det ikke kommer noe. Er det noen som gir maltekstrakt og i tilfelle hvor mye? Han har også mye luft i magen hver dag. Ser at det kniper og han kan våkne av det før det kommer en fjert (mye bæsj og promp her...). Hjelper det mot det også? Han har ikke kolikk eller noe. Skriker ikke så mye, men ser at han får vondt i magen før det kommer luft og det skjer ganske ofte hver dag. Vi bruker nuk flasker og smokker.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Er jo bare å prøve med litt malt i annenhver mme flaske, bare ta tuppen på ei t-skje. Hvis det ikke hjelper, prøv i hver flaske. Eller hvis du bruker NAN, kan det være at det hjelper å bytte merke, til f.eks HIPP, mange sier babyen får magetrøbbel av NAN, men ble helt bra med HIPP og trenger ikke bruke malt i melken.
<3 coccinelle Skrevet 19. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. november 2008 Det var akkurat det jeg gjorde nå - tok tuppen av ei teskje. Har også tenkt på det med å prøve hipp. Leste en rekke advarsler om å bruke malt nå når jeg søkte litt om det på nettet. Men tror det skal gå bra om en ikke gir for mye. Skulle gjerne hatt nok melk i puppen....sukk.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Har brukt malt på lillegutt fra han var noen uker gammel, problemet er at han nå ikke vil ha mme uten malt..hmmm. Derfor er det sikkert lurt å ikke ta det i hver flaske. Kjedelig å ikke ha nok melk, her var det lillegutt som bare ikke ville ha pupp....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Heller ta mer i de flaskene du tar det i hvis tuppen av en t-skje ikke har stor virkning.
<3 coccinelle Skrevet 21. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2008 Takk for råd - har bytta til HIPP Bare fått to flasker med HIPP enda men syns allerede det virker bedre. Ikke så masse promping og kaving. Og det virker som om pulveret løser seg mye bedre. Med NAN ble det liksom liggende igjen noe pulver på veggene i flaska. Med Hipp ser jeg ikke det - enda jeg ikke har brukt varmere vann enn jeg gjorde med NAN.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Så bra. De fleste som får barn vet ikke om andre merker en NAN, har liksom inntrykk av alle bruker den i begynnelsen, vi gjorde jo også det.. Men så finnes det jo så mye annet bedre der ute.
69modell Skrevet 23. november 2008 #8 Skrevet 23. november 2008 Vi fikk beskjed på føden om å bruke soyaolje (0,4ml pr flaske) i flaskene mot treg mage. På dette sykehuset hadde de gått bort i fra malt fordi det er sunnere å tilføre soya i stede for alt sukkeret som er i maltekstrakt. Vi har brukt soyaolje frem til gutten var ca 3mnd og det har fungert bra, Han får bare MME. Han har hatt avføring hver dag. Lykke til. PS vi bruker Hipp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå