Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Jenta vår har vært litt rød i underlivet noen uker nå - både foran og bak. Vi bruker stellekrem (av diverse typer, men alle beregnet på sår stump) bak, men jeg vet ikke hvordan jeg takler det at hun er rød på tissen. Er det fordi vi vasker for mye, eller er det det at vi vasker for lite? Jeg vasker kun med vann, og kun ytre, mens min samboer vasker mer. Ingen av oss vet hva som er rett nå når hun er sår. Noen med gode råd?
adie Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 hei...det kan være sopp da.... ellers tørke vaske lite...tørke med føner...et kjerring råd...potet mel...det suger opp fuktighet
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 At det lukter vondt tyder vel på sopp ja. Lufttørke Om hun blir veldig sår og får vondt kan du bruke salven inytyol. Den er beregnet på eksem bl.a., men brukes ofte på sår hud generelt.
Mammapudding Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Leah var veldig rød i tisserompa og hadde litt stygg lukt da hun hadde urinveisinfeksjon..kan jo være en ide å levere en tisseprøve hos legen for å sjekke om det er det:)
Gjest Gul stjerne Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Om det er sopp eller urinveisinfeksjon (eller noe annet for den del) aner jeg ikke, men jeg har hatt begge deler, og det er både ubehagelig og vondt. Jeg synes du har vært tålmodig nok nå, med tanke på salver og kjerringråd, og synes tiden er moden for et legebesøk. Jeg var svært plaget med urinveisinfesjon som barn, og det endte med sykehusopphold og nyrebekkenbetennelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå