Gå til innhold

kort livmorhals?

jetho

Anbefalte innlegg

Etter første graviditet måtte jeg fjerne en del av livmorhalsen pga celleforandring.

Nå er jeg gravid med nummer 2 og ved ultralyd i uke 9 var livmorhalsen 3cm. Nå er jeg ca 18 uker og er beskymret. Blir livmorhalsen kortere utover i svangerskapet elle holder den seg på 3cm?

Har ikke hatt noen oppfølgning på dette siden første kontroll..

Noen som vet?????

Fortsetter under...

Livmorhalsen kan endre seg ja, den kan gi etter og bli kortere etterhvert som babyen blir tyngre. Dersom du er konisert er det større risiko for at det skal skje. Vet at det ikke er alle som blir fulgt opp ekstra pga dette, men det skader jo ikke å være på den sikre siden. Be om ekstra kontroll både nå og om noen uker for å se om det endrer seg.

Min har ligget på jevnt 2,5 men nede i 2,2-2,3 cm.. er nå 32 uker på vei snart men har vært sykemeldt siden uke 19 og målt hver uke

Men det skal også sies at jeg har slitt i 11 år for å få baby, jeg har hatt 4 ivf forsøk og jeg har en utrolig flink lege som jeg også kjenner litt.. så han tar veldig hensyn til meg og vil at jeg skal lykkes like mye som meg selv.. så det er godt med en slik lege

Masse lykke til..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...