Gå til innhold

Jente eller gutt?

Anbefalte innlegg

Hei hei

Er nå i uke 22, å har vært på ordinær ultralyd. Der vi fikk vite at bebisen er litt større enn forventa, er det noen som har fått en sånn beskjed? Er til vanlig veldig tynn, men har gått opp 6 kg til nå, Å magen synes godt :)

Siden vi ikke fikk vite kjønn på Ultralyden så lurer jeg på :

er det noen her inne som vet om noen "tegn" på om det er gutt eller jente? f.eks om mageform (min er rund å lav) osv??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139139859-jente-eller-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei!

Jeg er også i uke 22 og ordinær ultralyd viser at jeg har en liten gutt til leieboer i magen min c",) Fikk ikke beskjed om at han var hverken større eller mindre enn forventa.. Men mageformen min er rund og lav.. Man kan ikke se bakfra at jeg er gravid og alle forteller meg at det er typisk gutteform. Jeg er ikke så stor så man ser det nesten ikke forfra eller, men i følge bestemor så er je helt lik som både hun og mamman min var da de ventet gutter. Man blir ofte rundere over rumpe og hofter hvis man skal ha jente, men dette er helt sikker individuelt...(kanskje en familiesvakhet vi har c",)

Skal du ha 3D ultralyd eller? for å finne ut hva det er?

Har tenkt veldig mye på det med at den er større enn forventa, vet ikke helt hva det vil si :) fikk skjøvet terminen frem fra 04.04 til 30.03, så om d da er normalt vet jeg ikke helt. Skal heldigvis til jordmor på mandag så da får jeg nok svar på en del spørsmål :)

Jeg har liksom begge deler jeg :) magen er lav å rund pluss at jeg har lagt på meg på hofte og rumpe :) så da er d vell ikke så enkelt å si da? ifølge det kinesiske fødselskartet skal det bli en jente, så den stemmer altså?

Jeg tenkte meg på 3d ultralyd, men ringte da jeg var i uke 20 for å bestille time, menn da anbefalte de meg å vente til 25-26 uke.. Har veldig lyst til å ta d :) har dere prøvd d, å hva synes dere?

At magen vår er lav og rund er vel i grunn ganske normalt med tanke på hvor vi er i svangerskapet også c",) så det blir nok sikkert feil å bruke det som er tegn på det ene eller andre...den skal jo være ganske lav enda. Livmora skal vel ligge like over navelen nå?

Det kinesiske fødselskartet har vært skremmende nøyaktig på alle rundt meg...jeg lo godt for meg selv når svigerinna mi fortalte meg om det, men så begynte je å sjekke det opp i mot folk je kjenner og je har enda ikke funnet en det ikke stemmer på. Men ville nok ikke handlet rosa ut ifra det kartet,, hehe!

Vi har bestilt 3D ultralyd uka før jul, da er vi i uke 26 c",) Det er vårt første barn så jeg har ingen erfaring med det men har sett noen ultralyd filmer som venninner har fått og det er veldig gøy å se det..det blir så virkelig.

Blir spennende å hilse på lillegullet i magen igjen c",)

Ja, har tenkt på det. Man kan vell ikke regne utifra magen enda, da det sikkert er for tidlig. Men er veldig spent!:) Har også testet kartet på mange jeg kjenner, å det har stemt! :)

Ja 3d er nok gøy, å det skal vi å på:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...