Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 prøver å bli gravid, er 160 høy og rundt 145kg. noen som har lykkes? eller om dere vet noen som har klart seg fint gjennom et svangerskap?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Jeg var 115 kilo da jeg ble gravid, er nå 28 uker på vei og veier vel ca 125 kg. Jeg har ikke fått noen kommentarer på vekta mi til nå på sykehuset, og har heller ikke noen plager annet enn litt vond rygg. Vi fikk pergo for å klare det selv... Masse lykke til, det er mange av oss store som klarer å bli gravide, men legene anbefaler alltid at vi skal gå ned noen kilo uansett :-)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg har vært over 120 hver gang jeg har blitt gravid. 3 gangen nå... Fikk pergo første gangen, mens resten har kommet som perler på en snor (ikke planlagt mao)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 var 143kg da jeg ble gravid..(180cm høy) er 139kg nå å 28uker på vei..så muligheten er vell der
Mamma til tre? Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Er er 170 høy og veide 111 kg, er nå i 29 uke og veier 115kg. Har ikke hatt et eneste problem, er i god form. Masse "sjalu" damer på jobb som har hatt mye mer kompliksjoner i sine svangerskap, selv om de er nærmer "idealvekta" Stå på, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 Er det noen som kan forklare meg hva "pergo" er?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2008 #7 Skrevet 23. november 2008 Du er jo veldig overvektig da , anbefaler deg å prøve å gå ned først. Ikke sunt for deg eller barnet , det blir tungt! Stor sjangs for prematur osv.... Tren litt du , må jo være motivasjon nok å kunne få barn?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 Jeg var selv rundt 120 kg når jeg ble gravid første gang, og samme nå andre gang- snart halveis. Gikk opp 10 kg hele svangerskapet sist, og ser ut til å følge det samme nå. Sorry, men jeg har aldri hørt at det er større sjans for prematur. Jeg slapp å gå overtid, kom 10 dager før av seg selv. Men nærmere 4,5 kg og godt over 50 cm lang..... Og det som mange sier at en MÅ slanke seg for å bli gravid stemte ikke på meg, jeg fikk spire på 1-3 forsøk nå begge gangene. Men hadde tenkt at om det tok lenger tid ville jeg og ha slanket meg. Prøv først, og lykke til! Etter 4-6 måneder uten spire ville jeg gått hardt inn for å slanke meg. Lykke til uansett!!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 Det går an. Er selv 172 høy, og veid over 130 kg ved alle tre graviditeter. Skal nok være vanskeligere enn for gjennomsnittet, men fult mulig =) Ikke har de to barna jeg har født vært premature. Begge er født på overtid, og veid rundt 3500g. Altså helt gjennomsnittelige. Lykke til i prøvingen..
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #10 Skrevet 3. desember 2008 Er dere ikke redd for å videreføre vektproblemer til barna?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Til anonym kl 14:04.. dette var vel en noe unødvendig kommentar? Det er mye rart å overføre til barna, men vektproblemer trenger ikke være en selvfølge. Hva med mødre og fedre med andre utfordringer, skal man la være å få barn i tilfelle barnet arver feks fars småvoksthet eller annet? Hva slags samfunn skal vi leve i da, hvis alle skal være like? Vektproblemer kan et barn få uavhengig av om mor og far har det.. Og for en fæl verden vi føder barna våre i, hvor egoistisk er det av oss å få barn i det hele tatt?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2008 #12 Skrevet 3. desember 2008 Støttes! Hvem er så perfekte at de ikke har noen problemer (av en eller annen art) som de ikke ønsker å overføre til sine barn? I så fall tror jeg disse mangler selvinnsikt... Selv var jeg veldig stor da jeg ble gravid med mitt første barn. Vi hadde ikke planlagt å bli gravide, men var så heldige at vi ble gravide etter en liten "glipp" til tross for min kraftige overvekt. Da mitt barn var noen år gjennomgikk jeg en vektoperasjon, da jeg var sykelig overvektig, og rett og slett redd for å dø fra mitt barn pga denne overvekta. Nå er jeg normalvektig, men må jobbe hver dag for å holde vekta i sjakk. Barnefar er også noe overvektig. Barnet vårt har derimot aldri vært overvektig - ikke engang "rund". Barnet er i skolealder nå, og lang og slank. Ergo er det ingenting som tyder på at vi har "overført" vår overvekt på barnet. Vi har vært veldig bevisst på barnets kosthold hele veien, uten å være fanatiske - og vi har vært bevisste på å være mye ute med barnet, og være fysisk aktive sammen. Om dette er årsaken skal være usagt - men barnet har i hvert fall så langt unngått overvekt. Dette er vi glade for - for barnets del. Det er lettere å være et normalvektig barn - ingen tvil. (Men vi som foreldre hadde selvfølgelig elsket barnet akkurat like høyt om det hadde vært overvektig!) Til HI: Hvis du klarer å gå ned noe i vekt vil det nok øke dine sjanser for å bli gravid. Jeg kjenner selv flere som har lyktes med å bli gravide etter noen måneder "på slankern". Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen din for å få hjelp med vekta, for når man sliter med så mange ekstra kilo som du gjør er det tøft å skulle håndtere det alene. Lykke til!
Innflytteren Skrevet 3. desember 2008 #13 Skrevet 3. desember 2008 Det der var vel bare et ærlig spørsmål som også jeg lurer på. Overvekt er et økende problem verden over, og forskning viser ofte at foreldre og barn med vektproblemer, rett og slett ikke har lært seg matrutiner! De som event er overvekt pga sykdom skal ikke jeg uttale meg om, men statistikken viser gang på gang at nordmenn er generellt late! At man ikke er tykk, er dermed ikke sagt at man er perfekt, slanke mennesker har også problemer! Mennesker er så sensitive og deffensive rundt vekt!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #14 Skrevet 5. desember 2008 Er enig i den uttalelsen Innflytteren, men på en annen side kjenner jeg mange passive, tynne og røykende foreldre (og de røyker inne - ungene, stakkars, de stinker). Er ikke bare overvektige som ikke gidder å lette ræva av sofaen. Er nok et syptom på samfunnet generelt. Selv om jeg er feit, har vi gode matrutiner her i heimen. Er bevisst på å ikke overføre mitt anstrengte forhold til mat over på barna. And oh be hold! Vi er uti skogen og på lekeplassen, vi går turer, er på lekeland osv.Og her er det maks 1/2 t forran tv'n og ingen videospill.. Klart man blir defensiv.. Er så lett å bli stemplet på grunn av vekta. Hvis en tynn og en tykk får samme helseproblem, blir den tykke raskt konfrontert med at det skyldes vekta. Samfunnet rundt har litt vont for å være åpne for at det faktisk er andre ting som ligger bak et feit menneskes sykdomsbilde (selv om det ikke skal sees bort i fra). Dessuten tror jeg det meste av omsorgssvikt finnes på helt andre arenaer enn hos feite mennesker... Er en kjedelig trend i samfunnet vårt. Men er den feite alen skyld i det forholdet den har til mat. Min tynne mor serverte brød med smør og sukker og grøt til middag (med sukker) - vanskelig å bryte ut av noe man har lært så godt...
venter enda en babygutt Skrevet 18. desember 2008 #15 Skrevet 18. desember 2008 Hei jenter! Det står i informasjonen øverst på 90+ forumet hva som gjelder her: "Du som bare skal slanke deg noen kilo kan sjekke kosthold og helsedebatten, der finner du likesinnede. Her kan dere "snakke" med hverandre og utveksle erfaringer og forhåpentligvis backe hverandre opp til ikke å tåle dritt fra de som vet best, om det er folk i helsevesenet eller andre steder" Det er så unødvendig å legge ut spydige kommentarer. Det synes jeg at vi ska holde oss for gode for. Det er ikke noe galt i å være sensetiv når noen tråkker på deg. Kroppen din, det er en del av deg. Vi har alle områder i livet som det er vondt når noen tråkker på - det er en del av det å være et menneske med kontakt med sine følelser. Jeg ønsker deg som startet tråden lykke til. Vi er alle forskjellige. Min erfaring etter å ha vært 2 omganger inne på BIM er at mange overvektige legger på seg mindre. Vet ikke hvorfor. Selv var jeg livredd for at kroppen min ikke skulle orke å legge på seg 20-30 kg, men frem til nå i uke 34 har jeg kun lagt på meg 3 kg selv om jeg har spist akkurat som jeg pleier.
**tullemor** Skrevet 30. desember 2008 #16 Skrevet 30. desember 2008 stå på selv prøver vi på en liten nå.. jeg er 170 å veier 112kg.. ville bare ønke dere masse lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #17 Skrevet 4. januar 2009 Pergo eller pergotime er hormon tabeletter som gis for å hjelpe eggene med å modne og vokse. Du må fortrinnsvis til innvendig ultralyd før du kan få resept fra legen på pergo. En pakke med 5 tbl. koster 79,70 på apoteket. Du kan forøvering lese mer om ord og uttrykk her (http://www.snartgravid.com/plassen/faq.php?faq=ordl#faq_forkort) :lykke: til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå