Gå til innhold

Henleggelse av farskapssak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Da har vi begynt og samle inn alle nødvendige papirer til stebarnsadopsjonen. Vi lurer på om noen har erfaring fra henleggelse av farskapssak? Fikk dere gjort dette før fødsel, for jeg vet at det lar seg gjøre flere steder i landet. Har dere noe konkret å vise til, slik at vårt lokale NAV kontor må hjelpe oss før fødsel.

Og har noen en link eller liggende digitalt det skjemaet som skal fylles ut?

Fikk nylig vite at sosialrapport blir unødvendig etter årsskiftet, så det forenkler saksgangen en del.

Har vært veldig frustert på den nye såkalte ekteskapsloven, men kjenner nå at jeg er glad og takknemlig for at vi i det hele tatt skal gjennom dette nå. For det betyr jo at en liten tass snart kommer inn i familien :)

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk brev fra NAV når barnet var ca 2 mnd gammel om innkalling i farskapssak. Men det var bare å fylle ut skjema og sende inn. Skjemaet for henleggelse av farskapssak heter: "opplysningsblankett til bruk ved utferdigelse av farskapsforelegg" og har nr. 55-00.15. Dette skjemaet fant jeg ikke på nett. Jeg fikk det tilsendt fra NAV. Jeg bare fylte dette ut og sendte det inn. Regner med at det er i orden, ikke hørt noe mer.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...