Gå til innhold

Hva er det folk og trehvite lister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem her synes det er pent med trehvite taklister hvis man har hvite vegger og hvitt tak. Eller hvite dører og hvitevegger, så velger man trehvite lister? Det er jo så stygt og ødelegger helhetsinntrykket!

(jeg ser på boliger på finn)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Ja, usj og æsj!

Vi kjøpte leilighet med furudører, furulister til dørene og furulister på golvet.

Nå har vi malt dørlistene og skiftet noen av dørene, men golvlistene er fremdeles i ekkel furuaktig greie... har byttet dem i stuen da, men det er jo et grusomt arbeid å bytte de listene, og de han har satt inn er HØYE og limt fast, så tapeten blir ødelagt når vi tar de av. Stressa sinnsykt med å finne fine, hvite lister som var høye nok ja... Vræl, skal aldri kjøpe et hus med noenting av furu igjen!

Skrevet

merkelig smak ja :) men er mange som har det sånn.

vi bygger nytt nå og har hvite tak og vegger i panel. og hvite dører osv. Vi skal selvsagt ha hvite lister også. Men mammas kommentar var jo selvsagt "herregud da, dere har jo bare hvitt i alt da jo"...

ja, nettopp!! hehe, er jo det som er meningen!!

Skrevet

Vel, smaken er som baken vet du :-)

Men er helt enig med deg jeg da. Vi har nylig kjøpt hus, og her er alle listene trehvite og lakkerte! Ugh! Mye arbeid å få dem malt med andre ord... Men her var ikke veggene lyse heller da, bortsett fra stua. Og der har de selvsagt "limt" listene fast til tapeten når de malte, maskering var visst et fremmedord her i gården.

Enda godt de ikke hadde kommet så langt at de fikk rosemalt limtrebærebjelkene som er synlige i taket... :-D

Skrevet

Fornærma nå ja ... sånn har jo jeg i hele det nyanskaffede huset mitt :-(

Og her har det bodd et eldre ektepar med nokså gammeldags stil og ikke det største behovet for oppgradering. Så det ser ut som en blanding av hus og hytte her, med hvitmalte strier og masse liggende trehvit panel (med matchende lister både der det er panel og der det er hvitmalt).

Gjett hvem som skal gå banan med malekosten så snart snuppen er ute av magen :-))

Skrevet

Jeg har hvite vegger, hvitt tak og trehvite lister. Det var sånn det leiligheten ble levert. Jeg syns ikke det er noe fint og tror det hadde blitt enormt stor forskjell av å male dem hvite. Men det er så sinnsykt mange lister overalt. Jeg klarer liksom ikke å komme i gang.

Så - det kan være mange grunnen til at folk har trehvite lister:-P

Skrevet

Vi har ubehandlede furulister. Ubehandlet furutak, Ubehandlede furuvegger, furu dører, furu ditt og furu datt. Holder på å bli sinnsyk av hele furua!

Skrevet

Ah, i morgen skal vi begynne å male listene hvite! Jeg gleder meg! Har prioritert andre ting siden vi kjøpte huset - men nå! Nå er det snart akkurat som vi vil ha det!

Har dere halv blanke, halv matte eller hva på listene? Vår kjære nabo er maler og skal være med å handle i morgen, så han vet nok hva som er finest for oss. Men gøy å høre hva andre har i forhold til veggene?

Skrevet

Piri: Vi leide et sånt hus, før vi kjøpte huset her (vi måtte prøve om vi trivdes her først...) Stedet er fantastisk, men etter et år er jeg allergisk for heltre (annet enn på hytta). Fikk litt "klaus"... he he

Skrevet

Undrer meg veldig over det jeg også :)

Men hakket værre er de som maler listene i forskjellige farger synes jeg, sorte lister til hvite tak og hvite vegger for eks, eller mørklilla lister til lyslilla vegger :-S

Det er faktisk noe av det styggeste jeg ser!

Noe helt annet som er verdt å legge merke til på finn annonser er all driten folk henger på veggene sine og HVORDAN de henger det opp hehe :) ofte henger folk et bilde 10 cm fra taklisten for eks også er resten av veggen bar! Hvorfor i all verden gjør de det?

Men heldigvis så er vi forskjellige :) sikkert mange som synes vi har det veldig lite koselig hjemme også..

Skrevet

haha.. da skulle dere sett kjellern her. vi holder på å pusse opp, og har tusen meter med ferdig trykkmalte hvite lister til tak og vegger, MEN, vi skal legge panel på veggene og i taket.. hehe.. å har hvite dører, det blir ikke akkurat fint. men jeg liker malt panel så godt, så fram til vi kan male panelet om et år eller to, helst enda lengre frem i tid (vet ikke hvor lenge jeg klarer og vente men) så får det bare være sånn:P

Skrevet

Guttungens nye gutterom er slik. Men han har eldgamle,ubehandlete bjelker synlig og tanken var at bredt listverk etterhvert som listene ble mørkere kunne være med å understreke bjelkene. Taket er i hvite, grove planker. Har det kun på hans rom. Og det er, utrolig nok, uvanlig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...