oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 Evt hva gir dere? Dette er første året datteren min går i bhg og jeg er så fornøyd, så har lyst til å gi en ting. Men vet ikke helt hva..
klappe klappe søte Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 heisann.dette lurer jeg også på.har veldig lyst å kjøpe en liten gave til de ansatte i barnehagen til gutten min.men det er jo 5 stk som jobber der så det blir alt for dyrt å kjøpe en gave til hver.tenker å kjøpe en felles gave men vet ikke hva det kan være..hadde vært kjekt om noen kunne kommet med noe ideer til oss:))
Gjest Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg har tenkt på akkurat det samme. Er så utrolig fornøyd med jobben de gjør. Lurte på om jeg skal kjøpe en pakke med glassengler til hver (Skeidar har noen fine) Koster ca 65 kr for 2 engler. Gutten min er så opptatt av de fine englene, så jeg tror det er det jeg kommer til å kjøpe. De er 5 ansatte i småbarnsavdelingen han går i, så det blir jo litt, men syntes de fortjener det ) Tar jo så godt vare på gutten vår ) Ellers er jo bare en liten julestjerne til 20 kr en fin liten julehilsen. Så kan en pakke den inn i zylofan og ha et fint hjemmelaget julekort som barnet har laget ;-) Bare en ide...
Winterlady Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 Ja, synes det er en fin skikk . Det holder lenge med en julestjerne,eller et par flaxlodd, og et hyggelig kort!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Det kan ofte bli litt mye "ting", pynt etc. hvis alle barna gir gave. Jeg lagde et personlig julekort til hver enkelt i fjor, med et par bilder av pjokken og med tekst som: Takk for at du passer så godt på meg! Takk for at du gjør dagen min fin her i barnehagen! etc. Et flakslodd i tillegg var forresten en god ide!
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 Gutten vår går hos dagmamma og vi gir til henne, men det blir jo kanskje ikke helt det samme, ettersom det kun er to barn der.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Jeg slet med det samme i fjor og fant ut at jeg ga et julekort til hver ansatt og så ga jeg en gave til avdelingen som alle kunne ha glede av. Det ble en av de hvite store sangbøkene. Da kom det både voksne og barn til gode tenkte jeg i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 i fjord gav jeg julekort og en stor pose med sjokolade.. jeg blir alltid glad når vi får sjokolade der jeg jobber.. kjempe kjekt å ha på pauserommet
Toffefee Skrevet 22. november 2008 #9 Skrevet 22. november 2008 Helt enig, det er vel mange som meg, som begynner å bli litt lei av alle småting som man får i beste mening av alle og enhver opp gjennom årene. Jeg synes sjokolade eller kubbelys- anretning til alle de ansatte er en bedre løsning, noe de kan få bruk for på avdelingen! Noe de kan nyte i pausene sine!
Mirakeljenta08 Skrevet 22. november 2008 #10 Skrevet 22. november 2008 jeg vil gi gave for jeg e rkjempefornøyd..... så det blir en konfekt med en julestjerne som pynter opp litt og et julekort til avdelingen elelr kanskje hver ab de faste
Anonym bruker Skrevet 22. november 2008 #11 Skrevet 22. november 2008 Synes det blir litt klamt med personlige gaver, de gjør jo bare jobben sin. Hadde tatt seg ut om kundene mine kom valsende inn med julegaver til meg fordi de fikk lønna si i tide..Tenker at viss man vil gi en oppmerksomhet bør det være noe til hele avdelingen, som konfekteske, blomster o.l.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Ja kommer til å kjøpe, men hva vet jeg ikke enda. Det eneste jeg vet er at det hverken blir vin eller sjokolade.
"min villemo" Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 når vi slutta i den andre b.hagen til tøtta ifjor sommer så ga vi en barnecd med pop-sanger.. Ungene elsker slikt...! så jeg er så glad jeg kom på det....., så det kunne kanskje vært en ide, eller brenne cd selv går jo også an
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #14 Skrevet 29. november 2008 Kjøp nokon kule sokker og ein sjokolade til kvar.. Treng ikkje koste so mykje for å vise at du sett pris på dei annsatte i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #15 Skrevet 29. november 2008 Ja, jeg gir absolutt noe til de ansatte. Både til sommeren og til jul. Noen ganger gir jeg noe personlig med et kort til hver enkelt, andre ganger som nå gir jeg en stor sjokoladeboks til avdelingen som de kan kose seg med på pauserommet. Jeg gir kun til avdelingen om barnet mitt slutter der... føler ikke at en leke fungerer som en gave til de ansatte. Hvis jeg jobbet som renholdsassistent tror jeg ikke at jeg hadde blitt veldig glad for en ekstra mopp... det blir jo engave til de andre barna, ikke en påskjønnelse til de ansatte som gjør deg fornøyd...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #16 Skrevet 29. november 2008 Nå er det slik at man, i vertfall i det offentlige, ikke har lov til å ta i mot personlige gaver. Men en oppmerksomhet til fellesskapet går an. Jobba selv i barnehage en periode mens jeg studerte, og det å få tilsendt julekort med bilde av et av barna man har på avdelingen føltes helt feil. Man tråkker inn i den private sfæren til de ansatte ved å sende slike kort evt personlige gaver. Det er nok ikke alle som føler det slik, men man skal være klar over at det går en grense mellom jobb og privatliv også for ansatte i barnehager. Hadde du f.eks sendt julekort av skolebarnet ditt til læreren hans/hennes??
Kemmet Skrevet 29. november 2008 #17 Skrevet 29. november 2008 Som førskolelærer i bhg må jeg si at man overhodet ikke forventer noe tilbake fra dere foreldre/barn, vi gjør jo tross alt bare jobben vår Men en hyggelig oppmerksomhet bare for å vise takknemlighet kan jo for eksempel være å bake en kake til de ansatte på avdelingen, som de kan spise i lunsjen en dag ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #18 Skrevet 29. november 2008 Jeg snakker ikke om den samme typen kort som familien får. Det har da vært et kort med en hilsen som sier at du er viktig, og at du gjør oss fornøyde og trygge i hverdagen. Tusen takk for det og god jul ;-) Jeg har såpass god kontakt med alle de ansatte at jeg vet de setter pris på dette, og jeg tråkker nok ikke over noen grenser :-) Alle fortjener skryt, ros og ekstra oppmerksomhet, førjulstiden er en fin tid å vise det i. Synes helt ærlig at det du skriver virker både firkantet, byrokratisk og en smule usosialt. Det handler om menneskelige relasjoner, og da gir og tar en. Noen mer enn andre. Som lærer har jeg selv satt pris på den type oppmerksomhet, jeg trenger å vite at jeg betyr noe! Tror jeg forstår hva du vil frem til, men jeg kan ikke helt se problemet. Jeg tror det betyr mer for de som liker det enn det ødelegger for de få som ikke er begeistret...
Moderbodin har født Skrevet 1. januar 2009 #19 Skrevet 1. januar 2009 Jeg må si jeg er enig med Kemmet. Når man jobber i barnehage forventer man ingenting. Men det som har vært vanlig der jeg jobber er at noen gir avdelingen et julekort, konfekteske el. lign, mens andre venter til barnet slutter og gir en oppmerksomhet da. Noen gir til hele avdelingen i fellesskap mens andre synes det er koselig å gi bort en liten ting hver til de ansatte. Da er det jo veldig koselig med et lite kort der man takker for samarbeidet f.eks. Og roser dersom man er veldig fornøyd:)
frøken77 Skrevet 2. januar 2009 #20 Skrevet 2. januar 2009 Ja, her ga jeg en flaske vin til hver, men der er bare 3stk som jobber der. Så da ble det rundt 300,- tilsammen. De holder tross alt på med det mest dyrebare vi har, jeg ønsket å gi dem det fordi jeg syns de gjør en innmari bra jobb. Hadde jeg ikke vært fornøyd med innsatsen, ville jeg ikke ha gitt noe. Poden vår trivdes ikke førts ukene da han startet der i høst, men nå elsker han å være i barnehagen, og jeg syns de ansatte skal ha mye av æren for det. Men for all del, folk må gjøre som dem vil, og er jo heller ikke alltid det er fortjent for å si det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå