Gå til innhold

Ang. samsoving, hvordan sover dere, ved siden av baby el baby på armen...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kanskje et litt rart spørsmål, men jeg bare lurer på hvordan dere andre m små babyer sover sammen m dem... jenta mi er 5 uker nå, og vet jo at den "anbefalte" måten å samsove på er at baby ligger for seg selv, m egen dyne ved siden av mamman. har prøvd dette tidligere, uten særlig god effekt, for blir jo nesten d samme som om babyen skulle ligget i egen seng.. så bare lurte, hvordan samsover dere m de bittesmå?

Skrevet

Vi har hele tiden samsovet under samme dyne. Babyen inn mot veggen med tepper dytta inn i sprekken. Vi har prøvd å la han ha egen dyne, men ender ALLTID opp med at han smyger seg bort mot meg i søvne (skjønner ikke hvordan men). Så de gangene vi samsover nå ligger vi på siden inn mot hverandre, mage mot mage, han litt høyt opp slik at jeg ikke skal dra dyna over hodet hans når jeg sover.

Skrevet

Hun starter natten i midten med egen dyne, men når hun våkner og er litt urolig legger jeg henne med ryggen inntil meg og da sover hun gjerne slik frem til neste amming Hun har sin egen dyne over seg da og i tillegg til en liten flik av min :) Utrolig koselig er det :)

Skrevet

er barnet deres mange mnd ?

Jenta mi sover som regel i voggen sin som står ved siden av senga vår . Men hviss hun er urolig en natt eller tidlig på morgenen så får hun ligge imellom oss med egen dyne. Tør ikke ha henne tett intil meg under samme dynen, redd for at hun blir kvalt rett å slett...

Jenta mi er 2 mnd

Skrevet

Min er snart 11 uker. Han sover som regel alltid i hengevugga si nå, han sover mye lengre når han sover alene, men i blant så roper mammahjertet mitt etter litt nærhet. Er så koselig å sove mage til mage..:) Savner amminga:(

Skrevet

hmmm...litt usikker jeg nå.. for jeg er også litt bekymra for dette her m dyne over hodet, el at jeg skal rulle over henne..også er hun jo så liten, bare 5 uker.. men samtidig er hun jo så urolig i bagen sin, og bruker laaaaang tid på å sovne, så sannelig om jeg vet hva jeg skal satse på! også var d jo dette m ryggleie også..

Skrevet

Vi driver med dette også dessverre. skulle gjerne sett at han kunne sove alene, men han nekter og han er bare 11 dager. Han sover midt i mellom oss på eget skinn og pledd, han bruker ikke dyne, men det hender han får litt av min over seg.

Jeg synes ikke dette er spesielt ideelt, men han vil ikke sovne på egenhånd, og gjør han det og jeg legger han for seg selv så våkner han igjen nesten med en gang, vet ikke helt vhordan jeg skal vende han fra dette med samsoving heller.

Skrevet

Hvis han bare er 11 dager så er det ikke noe å stresse med :) Han trenger nærhet, varme og mammaen sin i nærheten. Han har jo akkurat bodd 9 måneder i magen din, han savner jo å være ved deg 24/7:)

Min sovnet med en gangj eg la han ned i begynnelsen også, nå er han 2,5mnd og sover hele natta i sin egen vugge.. Men innimellom får han kose litt sammen med mamma som sagt:P

Skrevet

Vi har hver vår dyne og så sover småen ofte med bare teppe (kommer an på temperaturen på soverommet) Vi har senga for oss sjøl nå i starten, pappaen sover på strebror sitt rom for at det ikke skal bli for varmt og trangt i senga. Han sjøl som vil det fordi han er engstelig for å legge seg på småen. Småen ligger tett inntil meg men har likevel egen dyne. Ligger liksom litt skrått utover med kroppen og beina. Han suger pupp om han vil. Ligger på rygg men jeg støtter av og til under den ene sida med teppet når han skal ha pupp. Men ikke så mye at han kan bikke over på magen. Vet ikke om dette gjorde deg noe klokere....

Skrevet

Hei :-)

Min lille prompert sover også sammen meg. Han er tre og en halv uke nå, og jeg har ikke orket å starte noen "ligge alene-oppdragelse ennå". Vi legger oss samtidig, og han får siste påtår av kveldsmaten i senga, og så sovner vi som regel begge to mage mot mage. Han har sin egen dyne, men havner nok litt under min også. Flytter ham fra side til side ettersom han får måltider på den ene eller andre puppen utover natta.... veldig behagelig på morgenen, han er lenge fornøyd med småskvetter mens jeg slumrer. Men det blir vel behov for litt aleneligging i senga etterhvert... Men han er så liten og god, ser ingen grunn til at han skal skrike seg i søvn ennå :-)

Skrevet

Heldige dere da, som kan amme i "søvne"...=) her er amminga et stort prosjekt, m ammeskjold og greier..dessuten er d alltid bæsj i bleia etter maten, og gjerne et kvarters "trykking" for å prosessere luft.. Så ikke mulig for meg el baby å slumre gjennom amminga gitt;) Men hørtes jo veldig koselig og praktisk ut da!

Skrevet

Hei du;)

har spurt etter deg her inne, alt bra med deg?

tenkte å høre om du ville ta en trilletru til uka? men vi kan jo evt avtale over personling mld?

haddde jo vært så koselig å sett Frøya:)

Skrevet

Snuppi sover i sin egen seng i første halvdel av natta, men etter siste måltid pleier hun å få bli liggende hos meg. Vi sover da mage mot mage, under samme dyne, men jeg heiser henne litt høyere opp enn amme-stilling så hun ikke får dyne over hodet. Jeg føler det er tryggere å ha henne tett inntil meg, for da er det som om kropen min "vet" at hun er der i søvne. Jeg våkner uten å ha leet en muskel (stiv og støl..). Om jeg legger henne for seg selv i midten av senga har det hendt at jeg har "dasket" borti henne med en arm eller noe fordi jeg har glemt at hun lå der. Da kommer det et høyt og fornærmet snøft, så babyen sier ifra dersom du kommer borti! :)

Skrevet

Hei hei ja!

Så koselig, hvordan går d m dere? Her går d strålende, snuppa er stort sett rolig og fornøyd, og vi koser oss hjemme=) Er m på trilletur, sender deg en pm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...