mamarama og lille banan Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 jeg lekker melk om natta, og sover derfor med håndkle under meg. men det lekker jo på dynetrekket også, og det er jo litt ubehagelig og ekkelt. kan ikke drive å skifte dynetrekk hver dag er ikke noe særlig å ligge på vått håndkle heller...hvordan gjør dere det om natta? jeg har ikke særlig lyst til å sove med amme-bh med innlegg...
jentelykke + guttelykke Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Har ikke flere råd enn de du selv kommer med, men jeg ser du er ganske nybakt mor, så jeg regner med du kommer tl å lekke betydelig mindre om ikke så lenge Jeg lakk mye i begynnelsen, og hadde "tisselaken" i senga. Skiftet sengetøy ganske hyppig. Nå lekker jeg ikke særlig lenger.
anette&tutta mari :) Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 Jeg sov med bh og ammeinnlegg i ull - det var jo bare deilig:D Ellers så er det som jentelykke sier, melkemengden tilpasser seg barnets behov og om en stund så vil du nok ikke lekke så mye lenger. Jeg begynte å lekke 2 mnd før jeg fødte jeg og lå også med håndkle under.
mamarama og lille banan Skrevet 19. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2008 tok det lang tid før dere sluttet å lekke om natta da? det går jo lengre mellom ammingen om natta, så det fylles jo opp i lagrene
anette&tutta mari :) Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Hm, husker ikke helt. Men tror jeg lakk ca en måned, etter det hadde vi kommet i en ganske ok ammerytme og mengden hadde stabilisert seg. Nå lekker jeg aldri!
jentelykke + guttelykke Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 lakk nok en del de to første mndene, men så sluttet jeg helt Lakk litt da snuppa hadde en periode hvor hun sov hele natta. (det gjør hun ikke nå lenger..)
<3tobarnsmor<3 Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Jenta mi er 2 mnd og jeg lekker fortsatt Bruker og sove meg bh og ammeinlegg, syns det er litt ubehagelig så glede meg veldig til jeg kan sove naken igjenn
ahtr Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Vet ikke om dette er til trøst, men jeg lekker fremdeles på natta. Frøkna er 4 mnd. Det somo fungere best for meg er ammebh med engangsammeinnlegg og ull uten på. Da slipper jeg å våkne av gjennomtrukket sengetøy og våte sider... Er ikke favoritten, men det fungerer og er ganske komfortabelt.
Nussa80 Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Det som hjalp for meg med å slippe å lekke og slippe spreng var rett og slett å slutte å pumpe meg- da stabiliserte mlken seg med en gang. Deilig om man skal være borte fra mini litt og, å ikke få spreng med en gang:)
A og G Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 når jeg lakk såpass mye brukte jeg å ligge på rygg med hånkle oppå puppene i tillegg til under meg. da ble ikke dyna våt (såfremt jeg ikke snudde meg i søvne da)
brooklyn Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Jeg lekker fremdeles, og lillemann er 6 mnd. Har innstilt meg på at det går nå som med 1mann, hvor jeg lakk til han var 10 mnd. Hvis du ikke vil sove med ammebh og innlegg, kan du jo bruke en singlet med sånn ekstra støtte til puppene. Et innlegg er nå greit å ha uansett, og med ullinnlegg blir det ikke vått. Må nå vel være det enn å ha melkesur dyne hver morgen? Og er det noe som gir ubehag for pupper, mtp på såre pupper, sopp og slike ting, er det jo å være kliss våte over lengre tid (gnikkende inntil dynen).
zombie2be Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 heia!! jeg lakk som en foss den første måneden, og improviserte litt.. SINGLET SOM STRAMMER LITT OVER BRYSTENE MED EN PAMPERS BLEIE LAGT RUNDT HVERT BRYST!! skal love deg at disse bleiene var passe tunge når jeg tok dem av om morraen, men senga var tørr!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå