Gå til innhold

Opplever dere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han e så ambivalent, jeg blir sPRØ!!!

Feks sånn som i bhg idag:

Han ble kjempeglad for å bli henta, men ville ikke kle på seg. Da sa jeg at jeg går nå så du må kle på deg. Gråter når jeg later som jeg går. Når jeg sier kom så nekter han. Men blir sint når jeg gårt uten han. Og jakke må han jo ha på uansett så det ender med at jeg kler på han mens han sparker og slår og vrir seg.

Jeg får rett og slett lav selvtillit som foreldere pga dette! Jeg er konskvent, men han vil allikevel styre! Jeg må holde han fast for å kle på. Hva gjør dere?

Skrevet

Jepp, datteren min kan også være sånn til tider. Jeg er også konsekvent som deg. Går seg nok til:)

Skrevet

Jepp. Har opplevd det veldig mange ganger og kommer nok til å oppleve det flere ganger

Har kledd på han 1 gang i sinne i bhg. Det var når de skulle ut akkurat i det vi kom. De ville at han skulle ha på seg noe helt annet enn det han ville (ikke at jeg skjønner hvorfor, det jeg hadde tatt på han var utmerket til han), og da klikket det totalt for han. Prøvde å lokke han til å skifte, men han nektet og med alles blikk (full garderobe) kledde jeg på han mens han slo og sparket, ved siden av meg lå lillesøsteren hans og hylskreik fordi hun var så trøtt.

Fant ut at det vil jeg ikke oppleve igjen. Hvis han ikke vil kle på seg når vi skal hjem,lokker jeg med hva vi skal ha til middag. At han skal få hjelpe til med å lage middag, dekke på, eventuelt se en film hvis han er veldig sliten og vil slappe av. Det hender jeg spør om han er sulten og om han vil ha en brødskive på vei hjem.

Dette funker hver eneste gang for som regel er han sliten og/eller sulten når jeg henter han og da er han ikke lett å ha med å gjøre. Men hvis han vet at når han kommer hjem så skal han få slappe av med en film, eller få være med å lage middag, så gir det han det lille pushet til å orke å kle på seg.

Skrevet

#De ville at han skulle ha på seg noe helt annet enn det han ville#, ble litt feil, mente hva han hadde på seg.

Skrevet

Har opplevd dette jeg også. Og har kommet til det H&A&L skriver at det hjelper å lokke med noe han liker. Han elsker kakao i flasken sin, så den har jeg i bilen og når jeg sier at den venter på ham, løper han før meg i full fart og er skikkelig ivrig etter å komme seg ut i bilen. Han er alltid tørst etter barnehagen, så det hjelper hver gang :-)

Lykke til, du finner nok på noe tenker jeg. Og du er helt sikkert ikke noen dårlig forelder, bare at barnet er litt trøtt og sliten og trenger avledning :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...