Anonym bruker Skrevet 19. november 2008 #1 Del Skrevet 19. november 2008 Hei! For en stund siden bestemte mannen min og jeg oss for å kjøpe Simo Kombi-vogn. Den passer veldig bra til vårt bruk og våre behov + jeg har hørt mye godt om den av venninner som har barn. For tiden er det tilbud på Barnas Hus. Skal egentlig ut å handle ikveld, evt imrg. Bør uansett skynde meg. Problemet er valg av understell. Vanlig, vendbart eller den nye kompakt-typen (sistnevnte tar mindre plass når man slår sammen understellet)? Lurer på: - Er det noen vits å ha vendbart understell? (dvs at man kan trille vogna i begge retninger uten å løfte bagen) - Eller er det bare en teknisk finesse som lettere blir ødelagt? Er det praktisk liksom? (Vet det der om sol og vind, men har noen erfaringer selv?) - Er det hipp som happ å ha trådkurv i stål eller nylonkurv nederst på understellet? Trådkurv er lettere å rengjøre, men nylonkurven er på sin side tettere/ spruter ikke sølevann oppover osv. Vet ikke hva jeg skal velge. Litt avhengig av hvilket understell jeg ebder opp med. Det er bare kompakt-understellet som har nylonkurv. Mye rart man skal ta stilling til... Aldri tenkt på slik før... Håper noen kan hjelpe meg, enten de har Simovogn eller en annen vogn. Mia Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139138220-kan-noen-hjelpe-meg-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-knyttet-til-vogn-understell-haster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beadybabe ¤mai¤ Skrevet 19. november 2008 #2 Del Skrevet 19. november 2008 jeg hadde definitivt tatt vendbart styre - fint om sola plutselig kommer midt i vogna. Men også om du plutselig vil snu fordi ungen sovener enklere når han/hun ser deg/ser deg ikke, og lett og snu om hun han kjeder seg med å se på deg/er urolig etc... Hadde tatt stoffkurv, lett å vaske, mister ikke ting mellom hullene og innbiller meg de er dypere..? Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139138220-kan-noen-hjelpe-meg-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-knyttet-til-vogn-understell-haster/#findComment-139138357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to_tette? Skrevet 19. november 2008 #3 Del Skrevet 19. november 2008 -Vendbart styre er veldig kjekt å ha. Du kan lettere vende barnet bort fra sol/vind/nedbør. Du kan skifte kjøreretning lett mens du er ute på trilletur, mens barnet var veldig lite kjørte jeg alltid med henne mot meg, men når hun ble større så vekslet jeg ofte mellom mot meg/fra meg. Noen ganger ville hun se verden, noen ganger ble hun sliten av å "se verden", noen ganger ville hun se at mamma var der. Det var også en periode der hun ville sitte mot meg mens hun var våken, og jeg måtte snu henne bort når hun skulle sove. Ellers ble det bare tull og fanteri Jeg synes også det var mest kos å ha henne mot meg. Nå kjører jeg nesten alltid så barnet sitter vendt framover, når hun er så stor (snart 1 1/2 år) så vil hun jo ha med seg alt som skjer, og det blir kjedelig å sitte å se på mamma. Så nå har jeg ikke særlig behov for vendbart håndtak lenger, men det har vært veldig kjekt å ha det første året. -Jeg hadde handlekurv i stoff, ikke metall på min Emmaljunga vogn. Det tar nedi humper i veien, og det ble fort hull i det underste stofflaget, slik at tre-platen som ligger inni der henger halvveis ut. Det tar nedi hvis det er noe vekt oppi, fordi det ikke henger helt rett. Men det som ligger der blir ikke skittent. Jeg ville gått for kompakt understellet, hvis det er sånn at det utgjør noen særlig forskjell. En sånn vogn tar veldig stor plass i bil. Vi har slitt mye med å få vognen inn i bilen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139138220-kan-noen-hjelpe-meg-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-knyttet-til-vogn-understell-haster/#findComment-139140754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå