anette&tutta mari :) Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Hurra Bruker elastisk sjal og skal snart kjøpe ergo:)
Mama B Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 jeg bærer i elastisk- og vevd sjal + mei tai.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 når begynte dere å bære dem i slynge? hvilke pris syns dere er overkommelig for sånn slynge.. jeg tenkte først på sånn baby bjørn, men det virker så mye koseligere og mer behagelig for ungen med sånn slynge.. så en på barnas hus som jeg tenker på å kjøpe.. den kosta rundt 600kr.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=439&category_id=30&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=410 den tenkte jeg først å kjøpe
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Flott! Patapum og Hotsling bæres det i her..
Gjest Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Jeg bærer i mei tai, men har lyst å skaffe meg vevd sjal etterhvet. Har elastisk som jeg brukte i begynnelsen, men syns han er for tung til det nå..
Hellinor Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Kjempebra tiltak (men ikkje helt fornøyd med babybjørnbildet på forsida,da.. hehe) Bærer i vevd sjal, Mei Tai og ergo. Lillemann gliser fra øre til øre når bæretøyet tas fram.
Lorien Skrevet 20. november 2008 #9 Skrevet 20. november 2008 Bra med bæreforum! Selv bærer jeg i Mobywrap og Hotsling!
AccidentalMum Skrevet 20. november 2008 #10 Skrevet 20. november 2008 Hvordan kler dere på babyene når dere bærer dem? Bor noen av dere på vestlandet...? Jeg kjøpte et elastisk sjal men jeg får aldri brukt det:(
Rockstarmom&SuperIngrid Skrevet 20. november 2008 #11 Skrevet 20. november 2008 Jeg bærer i Mei tai.. Er superfornøyd. Jeg har kjøpt håndsydde da. Litt dyrere, men det er verdt det..
Pluttiplutt Skrevet 20. november 2008 #12 Skrevet 20. november 2008 heihei. hvordan er de ergo baby selene? vi tenkte vi skulle kjøpe 2 av de, har tvillinger. eller eventuelt 1 mei tai og 1 ergo. hva synes dere som har bbært i begge? hvilken er best? Bruker tricot slen nå.men de er litt klønete å ta på seg ute.
2 gutter og 1 jente Skrevet 20. november 2008 #13 Skrevet 20. november 2008 ja, det var kjempeflott å få eget forum til bæreprat! jeg bærer i egensydd mei tai. har ei ringslynge også, men er ikke helt venn med den, syns den gir skjevere belasting enn mei-taien. Så her bæres både den nyfødte og storebror på 1,5 i mei tai.
Yo&La+spire Skrevet 20. november 2008 #14 Skrevet 20. november 2008 Eg begynte med ringslynge naar snuppa var 1.5 aar;) Bruker den naar eg maa ha noe rakst og enkelt, men den er vond aa baere lenge i pga den bare belaster paa en skulder. Vil egentlig anbefale veved sjal, og kansje ha en ringslynge i tillegg?
Yo&La+spire Skrevet 20. november 2008 #15 Skrevet 20. november 2008 Vi bor i bergen:) Naar snuppa var helt liten brukte eg en god ulldress, men det var om vaaren og ikke saa kaldt og mye regn. Naar hun var ca 9 mnd (til vinteren igjen) begynte eg aa bruke en saann vind og delvis vanntett utedress, men uten saa veldig mye under (kroppsvarme er jo litt varmt, og hun var jo ikke nede i snoen eller paa bakken). Det funka supert, men til neste unge tror eg eg skal kjope en baerejakke eller et baretrekk. Det er mer praktisk naar du skal inn og ut av kjopesenter, butikk, osv, fordi du lett kan ta de av og ungen slipper aa bli for varm inne eller for kald ute. krusedull.net har mange fine!
Yo&La+spire Skrevet 20. november 2008 #16 Skrevet 20. november 2008 hmm...prover aa svare paa ting under innleggene her, men de legger seg bare helt feil...jaja....haaper dere faar svar paa det dere lurere paa likevel;) Vi har en ergo og den er helt grei, men eg synes manduca ser mye bedre ut, spesielt til de minste barna....ergo maa jo ha smaabarnsinnlegg til de minste ogsaa....Av meitai og ergo synes eg ergoen funker best naa naar snuppa er 1.5 aar, men meitai er litt finere da.... Og har flere knytemuligheter slik at du kan variere. Med meitai (2 stk) tror eg ogsaa det vil vere lettere aa baere begge ungene samtidig dersom du planlegger det:)
Bergene Skrevet 20. november 2008 #17 Skrevet 20. november 2008 Ja dette var jamen kjekt og på tide! Her har vi prøvd ut mye forskjellig. Men favorittene er vevd sjal og manduca, så hadde klart oss helt utmerket med bare de to tingene. Men er jo kjekt å ha noen sjal og variere mellom da, blir jo litt lei av å bruke den samme fargen hele tiden.
Gjest Skrevet 20. november 2008 #18 Skrevet 20. november 2008 Av mei tai og ergo foretrekkes det her helt klart ergo, rett og slett fordi vi synes det var vanskelig å knyte mei taien stramt nok til at det ble behagelig for barn og bærer. Kjempefornøgd med ergoen og veldig kjekt med den "hetta" som kan trekkes over hodet når ungen sovner for å beskytte mot vær og vind
lillepixie Skrevet 21. november 2008 #19 Skrevet 21. november 2008 Så bra med bæreforum! Håper det blir litt aktivitet her inne da:) Her bærer vi sønnen vår på 7mnd i først og fremst Mei Tai. Han ble båret i elastisk sjal tidligere. Vi har prøvd ringslynge uten stort hell. Syns det var vedldig ubehagelig å bære i. Fikk nettopp et vevd sjal i posten men har dessverre ikke rukket å øve meg så mye på dette, men sysn det virker ganske mye vanskeligere å bruke. Men har lyst til å lære!
Gjest Skrevet 23. november 2008 #20 Skrevet 23. november 2008 Fornøyd med dette forumet Jeg bærer min gutt på 1,5 år i ringslynge, sjal, meitai/sjaltai og ergo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå