Gå til innhold

Til flaskemammaer, hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det når dere skal lage melka fortest mulig, når dere er ute og sånn?

Gutten har skikkelig nekta pupp nå i det sistel, og etter 6 mnd så vet jeg ikke om jeg orker mer amming! Så vurderer å bli flaskemamma... Hvertfall litt, når vi er ute og sånn så slipper folk tro at jeg er i ferd med å drepe han med puppen!

Tilbake til det opprinnelige spørsmål: Han er 6 mnd, skal jeg bare ta vanlig springvann i microen for å varme? Har jeg vann på termos når vi skal ut? Kom med deres kjappeste og enkleste tips!

Skrevet

Ut på tur (og hjemme) har jeg praktisert termos med varmt vann, flaske med kaldt vann, ferdig oppmålt pulver i Avent boks (kjøpes på dagligvare butikk). Blander varmt og kaldt vann til perfekt temperatur, har i pulver, rist og ferdig. Tar ca. 30 sekunder og du trenger ikke være avhengig av å låne micro eller vannkoker, alltid klar for mating.

Til 180 ml ferdig mme, bruker jeg kokt vann til 80 ml, litt kaldt vann for at vannet ikke er for varmt eller for kaldt når jeg tar i pulver, og fyller opp med kaldt vann.

Skrevet

jeg har alltid ferdigkokt vann i kjøleskapet, så selv når vi er hjemme går det ganske fort med maten:)

når du skal ute så koker du først vann, heller det på flaska, (holder seg varmt ganske lenge altså) eller du koker opp vann å heller det på en liten termos. (men da må du huske å ha kaldt vann med også. så du får riktig temeratur når du blander:)

du kan kjøpe deg en melkedispenser (ica maxi, barnas hus, reflex) så har du alltid riktig mengde med melkepulver oppi. ikkeno søl heller.... genialt:)

du får nesten prøve deg fram selv først.

kanskje du synes min metode er tungvindt, og finner en løsning selv.

lykke til

Skrevet

Eller enda enklere (praktiserer det hele døgnet, også hjemme, ikke bare på tur):

Kok opp vann, avkjøl til ca 40 grader og hell det tempererte vannet over på termos. Da slipper du å blande kaldt og kokt vann, og har riktig temperatur på vannet hele døgnet :o) Mål opp riktig mengde pulver og ha på flaskene du tar med deg, så er det bare og helle over vannet og riste flaska, så er den klar :o)

Skrevet

Jeg blander opp 4 flasker og har dem i kjøleskapet og varmer i micro. vips 30 sek ferdig. Dette er hjemme

På tur tar jeg med en helt nylaga flaske og har den i en tinsualte beholder (fulgte meg stellebaggen) Når neste måltid kommer er den perfekt. Og det å låne en micro er ikke noe problem. Vi har og en flaskevarmer som kan brukes i bil. Har dog ikke brukt den så mye for der er alltid så mange snille mennesker rundt om på bensinstasjoner o.l:)

Skrevet

Hva med ferdigblandet NAN 2 ? Jeg bruker bare det. Har aldri blandet med pulver og det styret der. Ammet til hun var ca. 5mnd da. Man får kjøpt pakker i enten 200 ml eller 500 ml. Har da bare med termos med varmt vann i på tur og en stålkopp for rask oppvarming av flasken med NAN i-. Veldi enkelt og greit, men litt dyrere alternativ en pulver pakke.

Skrevet

Vi har en termos med kokt varmt vann og en mugge med kaldt, kokt vann i kjøleskapet. Om vi skal blande f.eks 180ml, tar vi 70-80 med varmt vann og resten med kaldt. Når vi skal ut fyller vi kaldt vann på flaskene, tar med pulver og kokt vann(på liten termos da). Tar 1 minutt å ordne i stand melka!

Skrevet

Og til det andre spørsmålet ditt: Vi bruker foreløpig kokt vann, men tar av og til kaldt springvann (som får renne en stund først) i det varme vannet, om vi ikke har avkjølt kokt vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...