Gå til innhold

Hjelp...

♥Mamma`n til lille Kasper♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips. Har en ett år gammel sønn som ikke vil legge seg alene om kvelden i sengen sin lenger. Bare tull. Kan stå å hyle i flere timer. Får han sove i vår seng eller i våre armer er det greit. Men orker ikke å ha han i vår seng og bruke opptil over 1 time på å legge han nå som jeg skal begynne å jobbe igjen snart. Noen tips, eller er det skrike kuren som gjelder?Hvor ofte skal jeg gå inn da og hva skal jeg si/gjøre?

Skrevet

Dette funket for oss etter at pappaen hadde skjemmet henne bort i flere måneder ved å ligge ved siden av henne i timesvis hver kveld til hun sovnet:Første kvelden og kanskje den neste også? satte jeg meg på en stol utenfor soverommet hennes,med døren på vidt gap så hun så meg.var veldig bestemt å sa at nå skal sofie sove,nå er det natta,nusset henne å sa god natt og gla i dæ som er et rituale hver kveld,mamma skal sitte på stolen der til du sovner.når hun da etter å blitt lagt i sengen sto opp igjen,sa jeg ikke mer til henne,bare bar henne tilbake i sengen å gikk tilbake til stolen.ble veldig mange turer fram og tilbake de første dagene,men økten ble kortere og kortere.første kvelden tok vel en time, neste dag ca 45 min, så 15 min.jeg flyttet også stolen lengre bort etterhvert som hun ble flinkere, og lukket døren mer og mer,da hun sovnet lukket jeg den helt.tilslutt skjønte hun at det ikke var noen vits å stå opp.en uke senere sovnet hun med engang uten skriking.det gikk mye fortere enn jeg trodde.

nå må jeg nevne at hun var to år da,så hun kunne stå opp fra egen seng og slikt,men prinsippet blir vel det samme.bare vis at du er der, sitt på en stol synlig til han sovner og flytt gradvis lengre bort,hvis han sover i sprinkelseng å står å hyler i senga kan du jo legge han ned igjen, å sett deg ned igjen, gjenta og gjenta, til han tilslutt skjønner det.

Lykke til da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...