Gå til innhold

Merkelige navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har titt og ofte kommer over merkelige navn på små barn-både på nettet og i avisen...er vel kanskje ikke nå stor overraskelse at det er mye rart(?) på navnefronten for tiden.

I dag kom jeg over et nytt navn jeg ikke har hørt om før-iallefall ikke de to navnene sammen. Jenta het Emmeline...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det ganske vanlig da? Jeg har hørt det før. Syns det er kjempefint.

Skrevet

Har aldri hørt det før,og syntes ikke det var så fint... Men finnes jo "motenavn" som er 1000ganger verre enn det!

Skrevet

jøss det heter nabokatten vår hehe.

men søtt navn da

Skrevet

I min verden er navn som Chrisander merkelige :P . Og Emmeline blir vurdert til mageboeren :)) Faktisk et gammelt og godt brukt navn i mange land. Smaken er som baken.

Skrevet

Emmeline syns jeg ikke var så rart.

Chrisander som noen andre nevnte over her syns jeg er utrolig rart, og samme Leahdora og Caspian og alle sånne navn som ser ut som to andre navn slått sammen i ett :P

Skrevet

jeg har definetivt det mest rare navne du kan finne på å kalle ungen din.. det var i en fødsels annonse i lokal avisa, der det sto:

Birk og Frøya har endelig fått en liten søster, SAGA kom til verden.. lalala... er det mulig*??? jeg syns at birk å frøya er å dra den langt egentlig.... men Saga???????? jeg trodde jeg leste feil..

men altså.. . neida.. Birk, Frøya og Saga..

etter min mening.. er dette helt forferdelig...

Skrevet

Hehe, verken Birk, Frøya eller Saga syns JEG er rare da :D

Skrevet

Nei,Emmeline er ikke det merkeligste navnet som eksisterer,men jeg har aldri hørt det før,og i mine ører hørtes det rart ut ;) Men som nevt,smaken er som baken ;)

"Har du sett Saga"? Hehe...ikke helt min smak det heller ;p Samme med Chrissander o.l.

Skrevet

Det verste jeg har kommet over fant jeg i "foreldre og barn", et intervju med fedre. Der var det en musikerpappa som var avbildet med sine tre barn, den yngste gutten het... Herjus!

Haha! Lillegutt har fått et nytt kallenavn når han gjør ugang for tiden...

Skrevet

Så søtt da ;p

Noe sånt kunne jeg ha kalt valpen min... :)

Skrevet

Birk er jo supernova søtt jo :D

Kansje fordi jeg har sett på Ronja røvordotter et hundretalls ganger da men :P

Jeg anbefaler å se den, veldig morro for familie ^^

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Da skulle dere sett avisa her om dagen

Hiawatha har blitt storebror til lille månestråle

Ææærlig talt?? dette var etnisk lyse barn for de som lurer på det, med blondt hår og blå øyne.

Hadde forstått det om foreldrene hadde annen bakgrunn men.

Skrevet

hehe...tror jeg kjenner disse søskene... er ikke så mange søsken som har de samme navnene tror jeg

synes det er fine navn jeg:)

Skrevet

Hæææ!?? sikter du til at Birk, Frøya og Saga ikke høres av nordisk opprinnels, eller er det jeg som misforstår?

Skrevet

det sa jeg da ingen verdens ting om.. de er jo så norrøne du får dem.. men jeg ville ikke kalt dyrene mine de navnene en gang..

JEG syns at i alle fall Saga er heeelt grusomt å kalle en liten jente..

Skrevet

Mest spesielle jeg har sett på en søt liten gutt var Tytus...

Ellers syns jeg at å putte inn "uvanlige" bokstaver for å gjøre et vanlig navn litt mer spennende er ....ikke noe jeg ville gjort selv... Feks Zander/Xander osv...

Skrevet

Saga er et av de mest brukte navnene i Sverige for tiden.

Det rareste (og temmelig stygge) navnet synes jeg er Tommeline!

Skrevet

Tytus.. Tyfus... er ikke det en sykdom? hihi

Skrevet

Han en kompis som heter Titus,MEN han er i fra Afrika ;)

Skrevet

Huff, Tytus... off stakkars unge, det sies jo at navnet skjemmer ingen, men jeg vet ikke helt jeg...

For det første så er det ikke så langt fra Tyfus, for det andre så håper jeg virkelig ikke han blir kvisete som ungdom. Her rundt traktene så betyr tyte=kvise... altså Tytus= kvisete...

Uff, nei nå var jeg stygg... Men jeg husker barn- og ungdommen og hva man kan finne på å kalle hverandre. Barn kan være skumle slik.

Skrevet

Når det er snakk om rare navn.... Vet om ei som kalla jenta si for Paulona....... Ikke spesielt klingende i mine ører!

Skrevet

verste jeg hører er barn med navn som passer på 50-60 åringer o.l

som f.eks:

dagfinn

hildur

gjertrud

jostein

kan fortsette i evigheten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...