Gå til innhold

Jeg tror jeg er gravid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt absurd. Jeg ventet på mandag, og tok en test den samme morgenen (13 dpo). Den ble svaaaaakt positiv. De siste par dagene har jeg bare avventet situasjonen, livredd for å skru forventningene opp i taket! Sist jeg fikk en svaaaaaaaaaak positiv test mistet jeg rett etterpå (kjemisk graviditet) - og det er over et år siden. Prøvd i over halvannet tilsammen.

Tempen har holdt seg stabilt nokså høy, og i morges steg den til nye rekorder - samtidig som brystene mine klør og verker, brystvortene har doblet sin størrelse, jeg er småtrøtt, fryser absolutt hele tiden og har i dag fått vannete blank utflod. Så nå begynner jeg å håpe på at det kan være sant, at det kan bli noe ut av det.... tør nesten ikke ta en ny test men skal forsøke meg i morgen tidlig tror jeg.....

Skummelt og spennende!!

OG det er første syklus etter lap!! OG vi skal/skulle på forsamtale til oppstart av prøverør på tirsdag som kommer!

Hvis det går i vasken blir det vanskelig å takle tror jeg... krysser fingrene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende.

Jeg skal virkelig krysse fingrene for deg og håpe på det beste.

Så blir det spennende å se i morgen da.

Skrevet

Ååå så kjekt å høre, håper virkelig spiren holder seg der inne så lenge som den skal :-)

krysser alt jeg kan for dere :_)

Skrevet

Gratulerer! Så moro :) håper virkelig at det det er en spire der som klyper seg fast!

Jeg må bare spørre deg, fant di noe på lap? blei det gjort noe med det evt? Jeg lurer fordi jeg skal til lap neste torsdag og er veldig spent.. gruer meg. Hvordan opplevde du lap?

Lykke til, og kos deg masse med spiren! Oppdater når du har tatt en ny test :)

Skrevet

Ny test i dag morges klokken seks - POSITIV! Kjøpte den digitale CB, og der sto det jammen meg Gravid. Det er helt surrealistisk. Jeg klarer nesten ikke å glede meg over det, så utrolig og rart er det. Nesten så jeg tror jeg skal miste det igjen hvert øyeblikk. Håååper den klamrer seg fast til den kan komme ut i full størrelse!!!

Sendt med en gang MMS til min venninne (som er 12 uker på vei etter å ha slitt i 3 år selv) - og hun ringte meg opp etter ca 2 sek. Tror nesten ikke jeg har skravlet med noen på telefonen så tidlig om morgenen noen gang jeg. Morro om vi får baby med bare 7 ukers mellomrom.

Lurer på hvordan jeg skal komme meg igjennom 4-5 julebord, julemiddager og jobbtilstelninger uten å drikke jeg....

Skrevet

Isopora:

Lap går kjempefint! Jeg gruet meg også en del, bare tanken på at de skulle skjære i meg (synes magen min var fin uten kutt i jeg...) var ganske ekkel. Men det gikk helt bra. Jeg hadde lap på Riksen for ca halvannen måned siden. Snittene (to hos meg, et rett under navlen og ett ca ved eggelederen) er så små at de gror kjapt og arrene blir ikke så synlige.

Narkosen gikk helt fint - du merker jo ingenting, det er som å sove. Har hatt narkose tidligere så det gruet jeg meg ikke til egentlig. Jeg ble kvalm etterpå, men fikk kvalmestillende og da var ubehaget helt over på 30 sek. Får nok av smertestillende også. Alt i alt en veldig ok opplevelse, sykepleierne og alle er utrolig omsorgsfulle og tar veldig, veldig godt vare på deg.

Jeg var veldig slapp i et par dager etterpå, så noen dagers sykemelding kan være greit å ha (det ordner de på sykehuset). Hadde noe smerter i sårene, men ikke så altfor ille. Kunne rusle meg en tur på butikken osv. Litt luftsmerter i magen, oppunder ribbeina og i skulderen i noen dager, men etter 4-5 dager var alt som før-

De fant ikke noe alvorlig galt på lap med meg. Åpne eggledere og ellers helt fint. Legen brant imidlertid vekk et par minimale flekker med endometriose i buken, som hun mente helt sikkert ikke skulle ha noe å si for barnløsheten (mer enn halvannet års prøving). For min del tror jeg allikevel at de små endo-flekkene har vært uheldige mht fertiliteten - dette har jeg lest flere steder at trolig kan være tilfelle selv med helt minimal utbredelse.

Jeg hadde mye menssmerter før lap - men ingen smerter ibf eggløsning eller sex. Menssmertene (fikk tr ca 2 uker etter lap) var merkbart mye mindre, trengte ikke ta smertestillende for første gang på mange år. Så jeg tror faktisk at de endoflekkene har hatt noe å si selv om legen trøstet meg med at de ikke skulle ha hatt det.

Fordelen med lap er at evt. endometriose vil avdekkes - det går ikke med HSG.

Skrevet

Og forresten... tusen tusen takk for alle lykke-til-ønskningene og at dere har krysset fingrene for meg i dag. Det hjalp visst!!

Skrevet

Takk for svar! og gratulerer igjen med en tydelig GRAVID på testen i dag :D

Det roet meg litt ned det svaret ditt på hvordan du opplevde lap :) jeg håper alt bare går bra. Jeg har veldig messmerter og el smerter, også stikninger utenom.. + endel andre symptomer, så jeg har en stor mistanke om endometriose. håper bare at det er lite, og de kan fjerne det, sånn at jeg slipper flere opprasjoner!

Lap kommer på den dagen jeg venter eggløsning, så det er vel ikke noe håp om spire denne mnd? er det sånn at mensen kan komme til enn annen tid grunnet opprasjonen? J

Jeg gleder meg til å være ferdig med opprasjonen og kanskje ha ting litt klarer for oss :)

Skrevet

Tusen takk for det. Jeg føler meg også veldig takknemlig, for jeg vet at det ikke er noe selvfølge å lykkes...

Krysser fingrene for deg - håper du kan legge bekymringene bak deg snart.

Skrevet

Så bra at du gruer deg litt mindre! Det var faktisk ikke så mye å grue seg til som jeg trodde på forhånd.

Hvis du har endo og de fjerner det vil du ha større sjanser for å bli gravid i månedene etterpå - sånn sett er kan det jo faktisk være en fordel å få en slik diagnose. Det er visst slik at det kommer tilbake med tiden dessverre.

Jeg hadde lap ca 2 dager etter el. og regnet vel med at det ikke var noe spiremulighet den mnd. De skyller jo igjennom alt sammen med kontrastvæske, så et evt befruktet egg ville vel bli vasket ut i ren Karius og Baktus-stil. Hvis du derimot har en litt forsinket el (lov å håpe!) så kan dere jo forsøke... man bør vente noen få dager med sex vel og merke, det kan være fare for infeksjoner mens det fremdeles er sårt der inne og du kanskje blør litt.

Min menssyklus var helt normal i etterkant av lap. TR kom som forventet og neste el også.

Lykke til - la meg få vite hvordan det går meg deg! Skal krysse fingrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...