Gå til innhold

Hva gjør dere når de biter i puppen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen bet til idag, og jeg skvatt til og sa "nei!". Hørtes vel hard og streng ut, og det i tillegg til at jeg rykket til skremte nok gutten, for han satte i å hylskrike. Gikk rett på hikstegråtingen, og jeg følte meg som verdens verste person.

Hva gjør dere når de biter? Jeg trøstet han, ble jo helt satt ut over den hikstingen hans. Men da skjønner han vel enda mindre. Først er mamma sint, så trøster hun....? Huff..!

Skrevet

Jeg tar bort puppen. Så får hun en sjangse til også er det slutt. Har funnet ut at det skjer når hun er mett og bare ligger og koser seg litt ekstra.

Skrevet

signerer Mauriel, akkurat samme her

Skrevet

Trikset ligger nok i det å skvette til så de blir litt redde for den reaksjonen, da gjør de det ikke mer.

Jeg var rolig en del ganger når han gjorde det,men da bare fortsatte han. Så skvatt jeg skikkelig til en gang, for det gjorde så vondt. Han begynte å skrike men det gikk fort over. Siden da har han ikke gjort det igjen.

Skrevet

Det er hvertfall viktig å ikke rive babyen fra puppen fordi det gjør vondt! Da får man lett såre brystknopper. Trekk istedet babyen tett inntil deg. Da blir det vanskeligere å bite, og babyen slipper taket når det ikke lenger klarer å puste gjennom nesen. Ellers slutter de fleste å bite når de har fått høre et utbrudd fra mor..

Skrevet

de kan ikke både suge og bite samtidig, så de biter ofte på slutten når de egentlig er mette. Så ifølge ammehjelpen, er et bestemt NEI, og så pakke bort puppen for denne gang riktig måte ;). HVis man skriker for høyt og skremmer babyen kan han bli redd og få ammenekt ... :(.

Skrevet

Her begynte småen å le når jeg skrek au... Så da måtte han jo bare gjøre det igjen for å se om det samme skjedde :)

Det som hjalp var å putte fingeren i munnviken hans for å oppheve suget med en gang han gjorde det, si nei, vi kan ikke puppe når du biter og pakke vekk puppen. Da var det visst ikke fullt så morsomt lenger :)

Skrevet

Stor reaksjon fra mor førte til latter her også. Fant som flere skriver, ut at det skjedde når hun begynte å bli mett og bare hadde det morro. Satt klar med lillefingeren mot slutten av måltidet og lirket den inn, fikk stoppet bitingen og avsluttet måltidet. Nå har hun sluttet, heldigvis før hun fikk tenner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...