Gå til innhold

hva er feber på spedbarn, gutten min på 3.5mnd ligger rundt 38grader...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt småsutrete men ser ikke sånn veldig plaga ut av feberen egentlig....gav han paracet forrige kvelden da hadde han 38.0 og sov godt da. i går kveld hadde han ikke feber (37.4) men nå i sted hadde han 38.1 igjen....merkelig synes jeg...menmen...håper han snart blir frisk..

når gir dere paracet til barna??

Gjest Kjeksmonsteret
Skrevet

Sønnen min på syv mnd hadde kraftig luftveisinfeksjon for tre uker siden. Da fikk vi beskjed av legen at det ikke var feber før 38,5 på barn. Sønnen min var oppe i 41 på det verste. Vi gav paracet når han hadde over 39 grader.

Skrevet

Pjokken min hadde feber på 39,5 her om dagen, er 3 mnd. Ga først paracet stikkpille når tempen passerte 39. Var vel egentlig først da han ble plaget av feberen også, når den tippet over 39. Klynket seg stakkar. Beste tipset for å få ned tempen hos babyer er å kle av de. Avkjøle de. Det funka best her, paraceten fikk tempen bare til å gå ned 0,5 grader. Men tok på han kun en bomullsbody, og gikk på soverommet som er kjøligere. Da kom han seg ;-)

Skrevet

paracet til barna ved passerte 39 grader som standard..

kan gies tidligere hvis almenntilstanden tilsier at det er lurt..

det er "normalt" med feber opptil 40 grader på de små....

men da er det ekkelt..

men har hadd en gutt med 40 grader i feber som lekte og herjet som bare det...og en gutt med 37,5 i feber og har ligget på sofaen som et slakt...

Skrevet

Vi gir bare paracet om natta slik at barna får sove. Gir febernedsettende når tempen er over 39 grader. På dagen må de heller slite litt med feberen. Da lufter vi og har lette klær, og passer på at de drikker.

Det er bare bra at de får ha litt feber og at kroppene er varme. Virus og bakterier liker seg ikke i varme kropper, og vil da forsvinne fortere.

Skrevet

under 38 er ikke feber, og man trenger ikke gi paracet før den bekker 39 i feber har jeg fått fortalt.

Skrevet

Hvis almenntilstanden er dårlig pga feber uavhengig hvor høy den er fikk jeg høre at man kan gi paracett.

Da gutten min hadde feber, ikke høy bare 38,5, men hadde tydlig vondt i kroppen gav jeg han febernedsettende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...