Gå til innhold

Har jeg fått alt jeg har rett på?

Anbefalte innlegg

Jeg er 100% SM og vært det noen uker nå og har nå fått lønn for det jeg "jobbet" i okt. Det jeg lurer på er; har jeg bare fått betalt for de første 16 dagene fra arbeidsgiver og får resten av Nav, eller er det dette jeg har rett på?

Synes det var endel mindre enn det jeg er vant til.

Jeg må legge til at jeg ikke har fast mnd.lønn.

Og: får man betalt tillegg/bonus for det man var satt opp i denne 16 dagers-perioden?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Står det ikke på lønnslippen hvor mange dager du har fått lønn for ?

Hvis ikke hadde jeg spurt på lønningskontoret på jobben.

Hvis NAV skal utbetale direkte til deg fra den 17. dagen, så kommer det på en egen utbetaling.

Ifølge nettsidene til NAV så skal lønnsinntekt, og andre godtgjørelser som er resultat av arbeidsinnsats regnes med ( regner med bonus hører til her ) + tillegg for ubekvem arbeidstid og ulempetilleg.

Lønn for overtid tas vanligvis ikke med, kun hvis det er pålagt i arbeidsavtalen. Helligdaggodgjørelse regnes ikke med.

Dersom du ikke har fast månedslønn så har du kanskje fått for de første 16 dagene fra arbeidsgiver, resten kommer fra NAV.

Dette kan du jo sjekke med NAV eller ditt lønningskontor.

Kveldstillegg, nattillegg og tillegg for ubekvem arbeidstid er med i beregning av sykepengene. Bonus får du ikke med da dette ikke er et fast inntektstap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...