2 gutter og 1 jente Skrevet 19. november 2008 #1 Skrevet 19. november 2008 jeg har pluttselig fått kjempevondt i venstre pupp....gjør veldig vondt å komme litt borti den :s Lurer kanskje på at det har blitt kaldt på den i natt for hadde ikke dyna skikkelig over den og det var litt kaldt i rommet....hele meg var iskald igrunnen for gubben tok hele dyna:( er det SÅ lett å få brystbetennelse da? må jeg til lege da eller?er det noe behandling eller? det går fint å amme, det er ikke så fryktelig vondt, er mest det at den er så fryktelig øm og vond ellers...
Gjest Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 Vet ikke om det er betennelse, men da jeg fikk det ble jeg veldig øm på et punkt i brystet. Og det var tydelig røtt der hvor det var betent, + feber. Det er desverre veldig lett å få det.. jeg og frøys en natt, og tømte ikke brystene skikkelig, og da var det gjort. Lindrer å ta en varm dusj å masere brystet, også få tømt det godt. Du kan amme selv om det er betent så lenge det ikke er synelig puss i melka, sa de hvertfall til meg på ammepoliklinikken på st.olavs. Hvis det er betennelse får du gjerne feber etterhvert og. Da må du dra til legen og få resept på antibiotika. Når jeg startet på kuren ble jeg bedre bare på en og en halv dag. Lykke til:)
2 gutter og 1 jente Skrevet 19. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2008 takk for svar! kjennes ut som en kul inni der... har ikke feber. men er ikke i form, har vært forkjølet noen dager og har vondt i halsen. men som sagt, har ikke feber da. håper at det bare vil gå over av seg selv.
Helann og lillebror Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Lurt å amme hyppig på det vonde brystet for å få tømt det ordentlig! Av og til kan det gå an å stoppe det. Men dra til legen hvis du får feber, ja! Lykke til:-)
gulla79 Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Hvis du har en kul kan det være en tilstoppet melkegang, det kan føre til brystbetennelse. Jeg hadde det for noen uker siden. Det som hjalp var å amme ofte på det ømme brystet og massere forsiktig på det ømme området og kulen, i tilegg håndmelket ut de siste restene av melk. Brukte også opp alt varmtvannet på kvelden da jeg dusjet leeeeenge, det varme vannet lindret. Brukte ellers varmeflaske og holdt den intill brystet. Det gikk over i løpet av et par dager.
Nivea30 Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Jeg har hatt det slik et par ganger, jeg også. Har ikke fått feber, men brystet har vært kjempevondt så regner med at det er tette melkeganger jeg har hatt. Da har jeg også kjent kuler inni der, slik du beskriver. Det eneste som har funket for meg er å amme, og la ungen tømme brystet skikkelig. Da har det gått bort med en gang. Lykke til!
LadyBlackJack Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Jeg fikk brystbetennelse to ganger. Begge gangene fikk jeg skikkelig influensafølelse og fikk feber,men det gikk over etter halvannet døgn. Visst du går inn på ammehjelpen.no står det der hva man skal gjøre. I korte trekk: man skal tømme brystet fullstendig annenhver time i ett døgn. Visst det ikke har blitt bedre til da,bør man oppsøke lege og få en antibiotika-kur. Men som oftest går det over etter ca et døgn om man tømmer brystet annenhver time. Om barnet sover bør man pumpe seg. Lykke til,håper det går over av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå