rampete robin Skrevet 19. november 2008 #2 Skrevet 19. november 2008 barna mine har ikke reagert når jeg har spist jordbær. Jeg har også blitt fortalt at når man koker jordbær så forsvinner det som enkelte barn reagerer på. Om det stemmer vet jeg ikke.
2 gutter og 1 jente Skrevet 19. november 2008 #3 Skrevet 19. november 2008 de har vell gådd bort ifra at jordbær er nei-mat. det var ikke allergifremkallende likevel......
☆ gullverdt <3 Skrevet 19. november 2008 #4 Skrevet 19. november 2008 hvem er det som sier at en ikke kan spise jordbær når en ammer???? det er kanskje den eldre garden som ikke har peil..?har å blitt fortalt at en ikke kan spise ditt å datt..' men hvis du går inn på matportalen.no så ser du hva som er lov å ikke lov å spise ifølge norske helsemyndigheter...å det står ikke noe om verken jordær eller reker som jeg å er blitt fortalt.. en kan spise alt så lenge babyen ikke får utslett eller vondt i magen..til og med løk ;) http://matportalen.no/Emner/ammende så koooos deg med jordær
Gjest Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 det har blitt anbefalt før pga allergi, men de sa på hs hvor vi går at det ikke gjør noe om mor spiser litt jordbær, eller barna får prøvesmake i fruktmoser osv. Men man kan være forsiktig hvis det er allergi i nærmeste familie
Nordhagenjentene :) Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Søsteren min reagerte VELDIG på jordbær da hun var liten, men det er jo forskjellig fra barn til barn, så man må bare prøve seg frem. Jeg tålte ikke sitrusfrukter. (Vi reagerer ikke på noe nå)
2hærligegutter Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 Man skal være forsiktig med jordbær hvis man er utsatt for allergi. Ellers må man prøve seg frem. Lillegutt her reagerte med utslett hvis jeg spiste jordbær
hormonia&alienimagen3 Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Fikk høre fra JM at en av grunnene er at det noe i jordbæra som gjør at babyene kan få veldig syrlig bærsj,så de får sår fort av det... men det er jo bare og prøve seg frem,gærne i magen blir de uansett når det er ny mat....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå