Gå til innhold

Er det overhode mulig å skrive en semesteroppgave på 3300 ord på to dager...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, jeg er så umotivert, og det blir ikke bedre når jeg har utsatt oppgaven til smertepunktet. Den skal inn innen fredag kl 15... Herregud, jeg er så utrolig urutinert og lat!!!!!

Fortsetter under...

Skrevet

Det skal være mulig, ja. Har en kompis som gjorde det sist uke. Han sa til meg at han hadde fått blemmer på fingertuppene av all skrivinga!:P Det er bare å begynne. Sett opp en disposisjon og oversikt over hva du skal ha med. Hvis du sliter veldig så finnes det kanskje en rådgiver på skolen din som kan hjelpe deg takle presset?

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar! Forventet vel mer typisk Dib svar om at jeg er skyld i det selv, og må ta meg sammmen og at jeg sikkert attpåtil er dårlig mor heheheh.....

Skrevet

Kremt...ligger litt bak i skolearbeidet jeg også!:P Kanskje på tide at vi logger av og fokuserer på skole nå? Du får ha lykke til da!:-)

Skrevet

Klart det er mulig:) Jeg må gjøre det samme neste uke, for jeg har en eksamen å konsentrere meg om i mellomtida så jeg har ikke kapasitet til å begynne før. En hjemmeeksamen har man jo som oftest tre dager på å skrive og den har man ikke mulighet til å gå og summe og tenke rundt i dagesvis i forkant slik du sikkert har gjort nå, pluss at den teller mer enn en semesteroppgave.

Skriv ned problemstillingen stort på et ark.

Ha en brainstorming med deg selv hvor du finner alle punktene du ønsker å ta med.

Skriv ned alt mulig i stikkordsform ikke vær kritisk .

Når du har alle punktene foran deg skriver du en god og ryddig disposisjon. Hva skal inn hvor? Rekkefølge?

Har du en god problemstilling og en god disposisjon skriver oppgaven seg nesten selv:)

Lykke til!!!!

Skrevet

ja, det er fullt mulig :) Ikke akkurat å anbefale, men har selv gjort det en gang da jeg tok flere studiepoeng enn normert. Men da bør du komme i gang nå og sitte kontinuerlig de to neste dagene;) Pass på å få i deg nok mat og drikke. Gå ut og få deg 15 minutter frisk luft hver time, tenk positivt. Tenk på at det viktigste er å få mest mulig ned på papiret/skjermen, ingenting er verre enn å se at man har dårlig tid og at man ikke har noe nedskrevet. Ikke tenkt på setningsoppbygging osv i starten, få det ned på papiret til du føler du har fått med deg det sentrale, da kan du begynne å flikke på oppgaven:) Lykke til!

Annonse

Skrevet

Igjen tusen, tusen takk for svar damer! Nå skal jeg legge vekk dib og alt annet spennende et par døgn og virkelig gi jernet:-)

Skrevet

Men nå må du sette igang. Ikke sitter her inne og kope.... Sett i gang....

Skrevet

Ja, jeg har gjort det:) Og fikk til og med en B!! Så sett igang, det er fullt mulig;) Man greier jo å skrive en hjemmeeksamen på den tiden også;)

Skrevet

Mener ikke å kuppe hele tråden til HI, men jeg må bare spørre... hehe.

Hvis det er mulig å skrive 3300 ord på to dager, er det da mulig å skrive 20 000 ord på rett over 3 uker?? Det er ikke skolearbeid, men en konkurranse som kan gi meg stooooore muligheter innenfor det jeg vil jobbe med!

Må få med at jeg har en liten gutt på 10 mnd som jeg er alene med på dagen, sambo kommer hjem i 18-19 tiden. Jeg ser ikke hvordan jeg skal få tid til dette!

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å skrive 20000 godt gjennomtenkte ord på 3 uker med en liten baby (uten også for den saks skyld).

Men hvis du er beinhard og veldig veldig effektiv og har god greie på det du skal skrive om kan det kanskje gå.

Det er en vesentlig forskjell på å jobbe beinhardt i to dager og å gjøre det samme i tre uker da. Dessuten er det ganske stor forskjell på å fylle 3300 ord med fornuftig innhold og å fylle 20 000.

Det er jo bare å prøve. Dersom du føler at du har nok oversikt over stoffet, nok å si og god nok vilje og tid er det bare å sette i gang.

Skrevet

Huff, dette blir ikke lett... Tror jeg ska ta dagen i dag og tenke godt over det. Jeg må jo faktisk komme på en forbasket god historie basert på et bilde...

Takk for svar :)

Skrevet

Enhver semesteroppgave kan produseres etter formelen "en time pr påkrevd side".

Annonse

Skrevet

Det er dessuten unntaksvis godt mulig å produsere en semesteroppgave til A på den tiden også, men da skal du være eksepsjonelt velorientert, smart og skrivefør. Jeg har sensurert sem.oppg til A som jeg vet (og visste da også) har blitt produsert på uhyre kort tid. Men det er ikke hvermansen som får A selv med lang tids jobbing.

Skrevet

Jeg skrev en på 4000 i løpet av natten. Riktignok var jeg ganske orientert i pensum fra før (er jo det som tar tid)

Noen A oppgave er det ikke, men den er ihvertfall ferdig...

Skrevet

Hvor mange sider er 3300 ord sånn ca?

Skrevet

Mener man regner ca 400 ord pr. side.

Altså 3300 delt på 400 = 8.25 side.

Skrevet

Har du peil om hva du skal skrive om da?

Jeg skrev hele bacheloren min på under ei uke, og den var på 12000 ord. Satt på bokkafeen i koselige omg og skrev. Men jeg hadde en plan i hodet da om hvordan jeg ville ha det. Og skrev den utifra det.

Fikk forøvrig B:o) Så alt går!

Skrevet

Jeg skal skrive om det digitale klasseskille med utgangspunkt i strukturelle og interaksjonistiske perspektiv.

HI (som jobber som fy, men tillater seg en sniktitt på tråden underveis)

Skrevet

Er det sosialantropologi/statsvitenskap du studerer?

Skrevet

Klart det er mulig!! Jeg skrev bacheloroppgaven min på 10000 ord på 4 dager!:) Alt går ann vettu...;)

Skrevet

En liten oppdatering for den som måtte være interessert;

Oppgaven begynner å ta form, og jeg øyner et bittelite håp om å rekke fristen i det fjerne! Og det hadde ikke vært gjennomførbart uten oppmuntringen og de gode, konkrete rådene fra dere medmammaer og -studenter her inne :-)

Forsettelse følger....

HI

Skrevet

Så klart det går! For meg var det den eneste måten å arbeide på, dessverre.. Sånn er det når man utsetter og utsetter. Fikk ikke akkurat supre karakterer, midt på treet, men strøk aldri. Går nok fint :)

Skrevet

du blir nok ferdig:) er skippertak person selv og skrev nettopp en oppgave på 1600 ord på 8 timer. den ble helt grei også, sikkert ikke noen a oppgave men. tror at bare man har motivasjonen så går det fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...