Live har fått prinsen sin:) Skrevet 19. november 2008 #1 Del Skrevet 19. november 2008 Har vært plaget med kynnere tidlig i svangerskapet og var inne med falske rier i uke 25. Har stått på Bricanyl til nå, og livmorhalsen har vært stabil på 38mm. I går begynte jeg og få regelmessige rier, ganske vonde og måtte puste meg gjennom. Følte ikke jeg klarte å avslutte en før en ny begynte og reiste til føden. Der ble det registrert 4 rier på 10 min og de varte i 40-50sek. Ble sjekket av lege,ingen åpning men livmorhalsen var nå 30mm. Da jeg ble 34 uker kl 24, fikk jeg ikke Celeston,og de ville heller ikke stoppe fødselen om den skjer nå. Fikk reise hjem, fikk med meg smertestillende og en sovetablett,men våknet igjen 05.30 med rier(veldig svake). Virker litt som det har roet seg nå,men hvordan klarer babyen seg om den blir født nå? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139135560-rier-i-uke-34hvordan-g%C3%A5r-det-med-barnet-om-det-f%C3%B8des-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
H :-) Skrevet 23. november 2008 #2 Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har en gutt som ble født i uke 34. Han er i dag 6 år og frisk og rask og på ingen måter preget av at han er født for tidlig :-) Hos meg startet fødselen med vannavgang da jeg var nøyaktig 34 uker gravid. På føden tok de ultralyd og så at barnet var forholdsvis stort, så selv om det var nok fostervann der inne valgte de å sette i gang fødselen, pga faren for infeksjoner når vannet har gått. Han veide 2600 da han kom til verden, og selv om alt var bra med han ble han sendt til nyfødt intensiv og lagt i åpen kuvøse. Jeg følte meg veldig trygg på at han ble tatt godt vare på og han ble nok sjekket grundigere enn andre nyfødte barn. Etter 10 dager fikk han komme hjem, men ble da fulgt opp ekstra av helsestasjonen for å være sikker på at han la på seg slik han skulle. Så for oss ble det i allefall en solskinnshistorie selv om vår sønn ble født 6 uker for tidlig. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139135560-rier-i-uke-34hvordan-g%C3%A5r-det-med-barnet-om-det-f%C3%B8des-n%C3%A5/#findComment-139160701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå