Gå til innhold

Skal jeg fortsette å "tvinge" i gutten min grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er nå 7 mnd,og fra han var 5 mnd har vi prøvd med grøt på kvelden. Men det går bare dårligere og dårligere. Han spytter ut, kniper munnen igjen, brekker seg osv. Får i han mellom 5-10 skjeer før vi bare må gi opp. "Alle" sier "Bare fortsett, han liker det til slutt", men stakkar liten. Tenk å bli trua i noe man brekker seg av da!

Han liker ikke noe særlig annet heller, og ikke tar han flaske. Så jeg så og si fullammer enda.

What to do?

Skrevet

ikke true!

5-10 skjeer er jo kjempebra! Vi holdt på med 1-2 skjeer lenge vi

prøv et annet merke grøt. Her løsnet det da vi prøvde hipp fullkorn m/eple. Den går ned på høykant

greit å ikke blande den for tykk heller - blir lettere å svelge da.

prøv litt annet på skjea også. frukt er kjempestas her i gården. (begre eller bare skave av banan)

er 8 mnd nå

Skrevet

Jeg har prøvd mange forskjellige merker, og det som gikk best var den grøten fra 4 mnd faktisk. Blander den heller ikke tykk.

Virker som at alt som kommer på skje er NEKT. Han liker f.eks pære, å få sutte og smatte på det. Men prøver jeg å mose den, og gi på skje, nekter han!

Jeg tenkte å prøve litt fler av de begrene nå. Kjøpt et med no eple og greier i yoghurt. Kanskje det faller i smak.

Men hva skal jeg gi på kvelden da?

Han liker forresten brødskive. Kanskje gi det som kveldsmat..?

Skrevet

Hei ;-) mange barn liker ikke grøt..Det er helt greit å gi brødskive ja, pass bare på å bruke jernrikt påleg som leverpostei og tunfisk. Ikke tving i han grøt , da kan han lett forbinde måltidene m noe negativt. lykke til;-)

Skrevet

Tunfisk ja, det visste jeg ikke. Har liksom lurt på hva annet enn leverpostei jeg kan gi han! =P

Nå har jeg akkurat spist varmt rundstykke med smør på, og det ville han gjerne ha. Så han fikk smake, og det gikk ned på høykant! =P

Er det farlig å gi han sånt grovt rundstykke fra Hatting? *hihi*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...