Gå til innhold

Kan noen legge dette ut på skravlesiden for meg? Du må gjerne ta deg tid til å lese og evt svare meg også...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så trist for tiden:(

Alt er bare trist og leit. Mannen min er fantastisk, og vi har det veldig bra for tiden!

Problemet er jobbsituasjonen min. Jeg hadde en jobb da jeg ble gravid første gangen, og jeg trivdes her. Med en gang jeg ble gravid startet problemene Jeg skulle miste stillingen min, få lavere lønn og mindre ansvar. Det passet nemlig ikke dem at jeg ble gravid da! Det hele endte med advokater og mye styr. Jeg beholdt jobben selv om jeg ikke hadde så veldig lyst å fortsette der. MEN jeg var jo også avhengig av å ha et grunnlag for å tjene meg opp penger til permisjonen.

Da jeg var ferdig i permisjonen startet jeg opp der igjen, og ble fort planlagt gravid igjen. Da startet kvalmen for fullt med en gang. Legen mente dette kom av psykisk stress pga jobben og det jeg opplevde forrige gang. Jeg ble sykemeldt med en gang.

Mot slutten av denne permisjonen startet kvalmen igjen, skjønte ganske fort at dette hadde med jobben å gjøre. Dette ødela meg innvendig og etter en tung avgjørelse så sa jeg opp jobben uten å ha noe annet å gå til, men jeg hadde blitt ødelagt som menneske om jeg skulle ha fortsatt der!

Jeg startet som vikar og har vært vikar en stund nå. Nå nærmer vikariatet seg slutten og ingenting nytt har dukket opp. Jeg har søkt utallige jobber, men null respons. Jeg føler meg så misslykket, og at ingen trenger meg:( Jeg fikk en skikkelig selvtillitsporsjon da jeg startet i dette vikariatet og virkelig mestret jobben, og ikke minst trivdes med å gå på jobb. Det hadde jeg ikke opplevd på noen år!

Nå har jeg snart ikke noen jobb lengre og ikke noe fast inntekt. Uten det sliter vi noe helt utrolig! Har ikke mulighet til å leve av arbeidsledighetstrygden heller, og det vil jeg ikke for enhver omstendighet!! Føler det blir et skikkelig nederlag hvis jeg nå skal bli arbeidsledig fordi ingen trenger meg...:(

Dette tærer slik på meg nå at hver kveld når jeg legger meg så vurderer jeg om jeg ikke er syk slik at jeg kan bli hjemme dagen etterpå... Har flere ganger løyet og sagt at barna er syke og at jeg må bli hjemme, huff det er så dumt dette her... Fryter jo for å bli riktig deprimert av dette:(

Men hva skjer hvis jeg skulle bli sykemeldt? Vikariatet går ut ved årsskiftet, får jeg fortsatt sykepenger fra NAV etter at vikariatet er slutt? Vil egentlig ikke bli sykemeldt igjen, føler at jeg kommer til å grave meg mer og mer ned hjemme. Ikke er det positivt å søke nye jobber mens jeg er sykemeldt heller.

Huff dette ble langt dette her, måtte bare få det ut.

Håper noen tar seg tid til å svare meg, trenger positive tilbakemeldinger. Sitter bare å gråter her:(

Skrevet

Huff dette hørtes ikke noe godt ut!

Har du en lege du føler du kan snakke med? Det har hjulpet meg flere ganger.

Har du noen som kan lese over søknadene du sender ut? Det kan jo hende at du er så trist og ikke klarer å fokusere på positive ting, og at du ikke klarer og formulere en bra søknad? Bare et tips:)

Vet ikke noe om det med NAV og sykepenger, men håper noen andre kan svare deg.

Ellers så får du ha lykke til, håper det ordner seg for deg!

En stor lykketil-klem fra meg til deg:)

Skrevet

det hørtes fryktelig ut. ta vare på deg selv. for å svare på spørsmålet ditt så har du rett på sykepenger såfremst du blir sykemeldt før vikariatet slutter. så du har rettigheter, men det er jo begrenset hvor lenge man kan gå sykemeldt. men for en stund, for å komme deg opp av hullet og søke på masse jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...