Gå til innhold

Bæresjal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt min søster snakke om disse bæresjalene og hvor fantastiske de skal være. Men jeg har aldri førsøkte det før. Nå venter jeg mitt anndre barn om ikke så alt for lenge og lurer på om dette er noe dere ville anbefalt meg å kjøpe?

Er det forskjell på bæresjal og ammesjal? Er det noen av dem som kan hjelpe folk til å få til ammingen bedre? ( fikk ikke det til forrig gang) Er det verdt prisen og hvor mye koster det. HAr babybjørn fra forrige barn, men det vil jeg aldri bruke igjen...den strammet og jeg fikk beskjed om å ikke bruke slik da jeg hadde meget lett for å få brytsbetennelse.

Og ikke minst hvor kjøpte dere dettte sjalet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja bæresjal er så absolutt verdt pengene! Ammesjal vet jeg ikke hva er, men du kan jo amme i bæresjal. Amme med baby oppreist i sjal hjelper veldig på babyer med luftproblemer.

Det finnes to typer sjal, elastiske og vevde. Det er forskjellig hva folk foretrekker, begge kan knytes på samme måte. Men elastisk er helst til magebæring de første mnd., vevd kan også brukes til tunge babyer/barn og er like god på magen som på ryggen/hoften. Noen syns elastisk er litt lettere, men jeg syns ikke det. Øve 3-4 ganger før man kan det må man jo uansett type. Har du ti tommeltotter og er avhengig av noe super enkelt, som man ikke trenger å øve på er nok uansett en meitai bedre.

Elastisk er billigst, men prisen varier hvilket merke du velger. Du kan jo også kjøpe brukt. Jeg kjøpte sjal hos lotusbarn.no. Sjekk også ut tettinntil.no

Skrevet

Jeg har kjøpt meg ringslynge og får ikke det til i det hele tatt. Sett videoer på youtube, lest instruksjoner og alt mulig. Men jeg får ikke til at babyen skal ligge godt oppi der. Helt sammentrykt synes jeg. Men skulle gjerne fått det til!

Jeg kjøpte min hos vidunderbarn.no, kr 299,-

Skrevet

Buggi+spire:

Bæretøy er kjempe praktisk, skjønner ikke at noen klarer seg uten! Til nyfødte er sjal veldig omsluttende og deilig. Sjekk tettinntil for mer informasjon og linker til nettbutikker.

Piamin:

Baby liggende i ringslynge er kjempe vanskelig! Det er heller egentlig ikke meningen at man skal bære babyen liggende (hvertfall ikke for lange stunder), det er oppreist stilling med bena i korrekt possisjon som er mest ergonomisk riktig for babyen. Liggende i slynge er helst ment for amming, da må du ha babyen sitt hodet på den siden ringene ikke er, og prøv å ha babyens ben ut av slyngen, det er gjerne lettere.

Så prøv igjen med babyen oppreis, det er mye lettere. Begynn med ringene oppå skulderen for at de skal havne på riktig sted når du strammer. Stram deretter fra innerst til ytters på halen. Skulderen på ringslyngen skal ligge oppå din skulder, ikke for nærmt halsen.

Skrevet

anbefales!

kjøpte et elastisk ett på babyshop.

både mammaen og pappaen bruker det! (vi er veldig forskjellige i størrelse, men det passer alle!)

har prematur og var veldig viktig i starten, nå er det en fin greie å ha når vi skal på tur i ulendt terreng eller bare en liten tur i butikken osv. Det var også kjempekjekt å ha da hun hadde kolikk

hender faktisk jeg tar det på meg før jeg går ut med vogna også, for om hun er urolig så slipper jeg å bære henne i armene - bare putter henne i sjalet, så roer hun seg.

hun sover fint der

er nå 8 mnd.

Skrevet

Billig tips : kjøp louisa-stoff på jysk (vevd, svarte og hvite striper) til 150,- for 5 meter. Dette rekker til to sjal, altså 75,- pr stk. Del på langs, brett dobbelt rundt kanten og sy rundt. Kan farges for å få andre fsrger på de hvite stripene:)

Skrevet

Hei jeg har et som ikke er brukt som jeg prøver å selge. EER EASTISK FRA BABYSHOP og koster 499 ny, men selger det for 399 hvis du er interessert. Er olivengrønt.

Skrevet

Slenger meg paa de andre her! Kjoep et sjal! Det er ikke saa vanskelig som mange tror, og du kan finne baeretreff paa tettinntil.no der du bor, saa faar du hjelp til knyting og hyggelig selskap med paa kjoepet;) (Bor du i Bergen saa send en PM til meg eller FruLykkelig;)

Eg hadde aldri klart meg uten sjalet og vi har helt lagt bort vogna naa fordi det er saa mye koseligere og lettere aa baere. Jenta vaar er 1.5 aar naa.

Vil anbefale deg aa kjope brukt (f eks paa tettinntil) fordi det er billigere og fordi sjalet da er "inngaatt" og mye mykere naar du faar det. Da er det lettere aa knyte og. Vil anbefale deg vevd fra foerste stund, fordi det kan du bruke lenger uten at det begynner aa sige og babyen blir tung. Eg brukte vevd fra snuppa var 4 uker, og brukte to kvelder aa oeve meg paa aa knyte det paa:)

Lykke til:)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...