Madamina Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Jeg gikk ikke i en sist pga at helsestasjonen ikke satte sammen en (sommerferie). Lurer på om jeg skal prøve meg denne gang, men kjenner at ikke har veldig lyst heller. Går alle i barselgrupper? Noen som trodde det skulle bli kjipt, men som ble positivt overrasket? Har vel egentlig godt av å bli kjent med nye folk.
Labambie Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Synes det var utrolig koselig med den gruppa jeg ble kjent med på bim/dib!! Kjempekoselige jenter alle sammen.. Men den på helsestasjonen er kanskje ikke helt samme kjemi, alle er veeeeldig forskjellige..
Gjest Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Jeg var i utgangspunktet litt negativ, men ble veldig postitivt overrasket. Vi har barseltreff hver 14 dager og vi stortrives i lag. Anbefaler det, er så alright å kunne sitte å prate om bæsj, promp, baby generelt til noen andre som går gjennom det samme. Samboer og venner uten barn synes ikke det er like interessant... :-)
camosilla Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 Vi er fire pers i gruppa, som går veldig godt over ens. Vi prater og ler - rett og slett stortrives i hverandres selskap. Nå skal vi snart ut "på byn" og kose oss og drikke vin bare mammane en dag før jul.
Nordhagenjentene :) Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Vi er veldig fornøyd med gruppa vår, vi er 7 stk og treffes hver 14. dag. Vi blir gjerne sittende i 3 timer, så mye koser vi oss. Og vi treffes utenom disse dagene også, både på dagenmed unger, og på kvelden uten. Så for meg var det full pott!
jentelykke + guttelykke Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 Før jeg fikk barn, har jeg alltid sett på barselgrupper som noe litt "svett". Men jeg hadde alikevel bestemt meg for å prøve det. Jeg har kost meg fra dag 1! Vi er 8 damer som møtes hver uke! Det er ukas høydepunkt. For meg er dette med å hjelpe meg til å komme meg ut litt, og ikke gro fast hjemme
lille sprelle Skrevet 19. november 2008 #7 Skrevet 19. november 2008 begynte i gruppe rett før sommeren, så det ble liksom ikke helt fart i det. Har imidlertid kjempegod kontakt med en og litt kontakt med en annen. Veldig fint å bli kjent med noen i nærområdet. Må jo ikke "elske" alle i gruppa, men det er fint å få noen å trille og dele erfaringer med.
Blind Gudinne Skrevet 19. november 2008 #8 Skrevet 19. november 2008 Skulle ønske jeg var like heldige med min gruppe også! Da jeg gikk i grupper på HS med Lillefjert, var det kun jeg og 2 andre "norske" damer der som snakket norsk. Kjemien mellom oss stemte ikke. Hadde håpet det ble litt bedre denne gangen med gruppa til Lillemor. Men neida.... Vi er 8 stk i gruppa, jeg er den eneste som snakker norsk- de andre stotrer fram på et merkelig språk hvor man virkelig må anstrenge seg fo rå skjønne hva de sier ( er ikke rasist, vi ler mye på gruppene- men det er ikke akkurat de jeg har lyst å møte titt og ofte for å snakke om bæsj og soving og alt annet som opptar en mor.)
rampete robin Skrevet 19. november 2008 #9 Skrevet 19. november 2008 Vår gruppe fungerer ikke. Vi er alle veldig forskjellig og har bare barna felles. Ingen treff utenom de helsestasjonen setter opp og sånn kommer det nok til å fortsette...
Tante Gustava Skrevet 19. november 2008 #10 Skrevet 19. november 2008 Jeg var veldig kritisk til hele greia, å plutselig skulle være sammen med noen som jeg nødvendigvis ikke hadde annet til felles med enn at vi tilfeldigvis hadde fått barn samtidig. Hadde ikke trodd jeg skulle bruke gruppa, men gikk da på det første møtet på helsestasjonen. Og ble kjempeoverrasket positivt! Så hyggelige jenter! Nå er vi 4 stk som møtes hver uke for å gå tur Det skal sies vi var opprinnelig 6 stk, 1 dukket aldri opp og 1 har bare blitt borte uten at noen har hørt noe fra henne.
Gjest Skrevet 19. november 2008 #11 Skrevet 19. november 2008 Jeg var i utganspunktet veldig positiv. Vi møtes ca annenhver uke hjemme hos hverandre. Jeg føler vel ikke at jeg har truffet noen der som jeg virkelig klikker med, men frøkna har så utrolig stor glede av de andre ungene. Så jeg går mest for hennes del. Er jo gøy å se utviklingen til babyer på samme alder.
anette&tutta mari :) Skrevet 19. november 2008 #12 Skrevet 19. november 2008 Jeg er kjempefornøyd! Har fått meg 4 gode venninner og vi møtes hver uke og bytter på å være hjemme hos hverandre. Spiser lunch mens barna sover eller koser seg og har det utorlig morsomt!
Gjest Kjeksmonsteret Skrevet 19. november 2008 #13 Skrevet 19. november 2008 Jeg hadde egentlig ikke så lyst til å være med i gruppa, men så overtalte helsesøstra meg med at det bare var hyggelige mennesker. Hmm.. Jeg fant ikke kjemien med de andre i gruppa, virket egentlig ikke som at noen av de andre kom helt overens heller. De var eldre en meg også, jeg er 20 og de var kanskje rundt 30 og hadde flere barn.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 19. november 2008 #14 Skrevet 19. november 2008 Vi er 10 (!) jenter i alderen 22-35 som møtes hver 14. dag. Møtes hjemme hos en av oss, alle tar med et pålegg og den som har treffet kjøper brød og drikke. Kjempekoselig!
lunatic Skrevet 19. november 2008 #15 Skrevet 19. november 2008 Vi en en gjeng damer på 30+ som treffes fast en gang i uka og noen ganger oftere også. Vi er 14 stk totalt, men det har aldri skjedd at alle har møtt opp samtidig. Vi kommer godt overens alle stort sett, Blir jo ikke bestevenn med alle, men selv er jeg blitt god venninne med ei der og det er skikkelig koselig. Vi trakk oss ut av ei barselgruppe med både damer i 20-åra og 30-åra. Så nå er det oss gamlingene som treffes og vi har det så trivelig!!!!!
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 19. november 2008 #16 Skrevet 19. november 2008 Hei, Jeg er superglad for min barselgruppe! Bare koselige jenter jo ) Vi treffes hver 14. dag hjemme hos hverandre (idag har vi vært hos oss) og koser oss med mat og skravling! Klem DD
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 19. november 2008 #17 Skrevet 19. november 2008 Jeg skulle veldig gjerne vært i en barselgruppe, men helsestasjonen får ALDRI ut finger'n!! Ganske irritert, merker jeg. Lillegutt er nå 3 mnd, og helsesøster sa hun håpet det ble noe før jul... Takkskarruha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå