Gå til innhold

Våkner alltid etter 40 minutter!!! Why???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er 5 mnd og har siden hun var 3 mnd. lagt seg mellom 19 og 20, og sovnet for natten etter ca. 10-20 minutter.

Men: de siste 2-3 ukene har hun HVER ENESTE KVELD våknet etter ca. 40 minutter. Hyler, og så må vi opp og trøste og roe henne ned. Gjerne flere ganger og i 1 times tid, før hun sovner igjen for natten. Denne gangen for godt.

Noen som har en forklaring til hvorfor hun plutselig har begynt å våkne? Og om det kanskje vil gi seg av seg selv? Har tenkt på om vi kanskje legger henne for tidlig, men det funket jo greit før. Gir henne forresten 2 grøtmåltider om dagen...

Skrevet

sånn var det her også en stund..hvertfall 1 mnd det pågikk... begynte også rundt 5 mnd..

han er snart 8 mnd nå, og det har gått over av seg selv..

aner ikke hvorfor=)

Skrevet

akkurat som å lese om min egen datter=/ hun har hvert slik lenge,men tror det er litt min egen feil siden jeg har tatt henne opp..men for et par kvelder siden sluttet jeg med å ta henne opp,men bare går inn og trøster henne så har hun blitt bedre..i dag sovnet hun etter 15min,men vi har vært oppe i 2t men det var når jeg tok henne opp..

Kanskje hun får tenner?

Skrevet

hun er forresten 9,5mnd og har holdt på sånn i ca 2mnd..

Skrevet

her kommer et lite klipp fra sovecoach.dk som kanskje kan gi deg et svar:

"Børn sover i bølger af ca. 45 minutter til en times varighed. I hver bølge bevæger barnet sig fra let søvn til dyb søvn og tilbage i let søvn. Mellem hver bølge findes en let opvågning som også vi voksne oplever i løbet af natten, når vi vender os og falder i søvn igen. Søvnen bruger kroppen til at vokse, lade op og sætte dagens oplevelser i orden. Hjernen udvikles, kroppens celler og væv genopbygges og en god nattesøvn er altafgørende for hvordan vi fungerer om dagen."

Skrevet

vi har et slik om agen. sover sjelden lengre enn 40 - 45 min av gangen om dagen. Da må vi iallefall gå tur eller vugge vognen me en gang hun våkner for å få han til å sovne igjen. Også lest om det på sovecoach, og et er nok logisk slik som beskrevet over. et som er rart er at ette skjer ikke etter leggetiden.. hmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...